Coresi Brasov, mallul care va dubla stocul de spatii comerciale din oras, ar urma sa fie gata in martie 2015 si va presupune o investitie totala de 60 mil. euro. " Veniturile centrului comercial ar trebui sa depaseasca 5 mil. euro pe an o data ce va ajunge la maturitate in 3-5 ani", a declarat Tatian Diaconu, seful Immochan Romania.

Coresi Brasov

Potrivit unei statistici DTZ Echinox, in Brasov exista deja peste 43.000 mp de retail modern. Cel mai mare proiect din oras in prezent este Unirea, cu un GLA de 20.000 mp. Prima faza a centrului comercial Coresi Brasov, care va avea 70.000 mp desfasurati si 45.000 mp utili, va include hipermarketul si partea de galerie comerciala. In faza a doua ar urma sa fie inaugurate si alte componente cum ar fi cea de bricolaj. De asemenea, Immochan a mai pastrat teren cu scop de dezvoltare comerciala si pentru boxuri viitoare, pe langa cele programate in a doua faza. Acelasi studiu DTZ arata ca salariul mediu net in Brasov este de circa 374 euro.

"Venitul per familie si venitul disponibil sunt doua chestiuni diferite, undeva la 20% din venit poate fi disponibil pentru shopping, excluzand mancarea", a declarat Tatian Diaconu, care pe de alta parte mentioneaza ca pe langa statistica oficiala trebuie totusi luata in calcul si economia gri, care este o realitate in Romania. Diaconu spune ca in general se ia in calcul si aceasta zona. "La nivel general, daca nu iei in calcul si economia gri atunci strict pe cifrele oficiale te intrebi de ce ai investi", spune Diaconu.

Procesul de inchiriere al centrului comercial avanseaza si el pe masura ce constructia prinde contur. In prezent, circa 70% din spatiu este precontractat. Cine sunt chiriasii?

Zona de fashion din Coresi Brasov, proiect care presupune o investitie totala de 60 mil. euro, si care isi propune sa atraga 10 milioane de vizitatori pe an, include branduri ca Zara, Massimo Dutti, Berska, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Mim, Kenvelo, Tom Taylor, Time Out sau Lee Cooper. Printre retailerii din mall se mai numara si Brioche Doree, Flanco, Decimas, Sabrini, Yves Rocher, Profihair Shop, Tui Travel, Come Back Coffee, Moa, Arsis, inmedio si Sensiblu.

Citeste si:

Priveliste Coresi Brasov

Zona de entertainment va include un cinema care va fi dezvoltat chiar de Immochan si care urmeaza sa fie operat de o companie locala. Cinema-ul va avea peste 3.000 mp. Zona de entertainment din mall va avea 1.500 mp, iar food-courtul alti 3.500 mp. Pentru zona de restaurante Immochan spune ca va incerca sa atraga operatori locali, iar pe segmentul de entertainment din interiorul galeriei Coresi Brasov, Tatian Diaconu spune ca se lucreaza in prezent la un concept nou si ca se doreste ca entertainmentul in centrul comercial sa nu insemne bowling si biliard. In exteriorul centrului comercial este prevazuta amenajarea mai multor terenuri de sport, dar si un perete de catarat pe una dintre fatadele mallului. De asemenea in Coresi va fi amenajata in exterior o zona dedicata mestesugarilor.

Spatiile vor incepe sa fie livrate catre chiriasi din decembrie anul aceasta. Pana in septembrie, oficialii Immochan se asteapta ca partea de inchideri a constructie sa fie incheiata.

Centrul comercial va avea un hipermarket Auchan de mari dimensiuni, cu o suprafata de vanzare de 13.300 de metri patrati.

Tatian Diaconu declara recent intr-un interviu acordat WALL-STRET.RO ca isi propune sa aiba circa 25% retaileri brasoveni in mall. In Brasov mai sunt anuntate alte trei proiecte de retail, mallul Korona, un centrul comercial dezvoltat de NEPI si un proiect Cora.

Tatian Diaconu, Immochan: Vrem 25-30% retaileri locali in mallul Coresi Brasov. Cum evolueaza proiectul (FOTO)

Tatian Diaconu, Immochan: Vrem 25-30% retaileri locali in mallul...

Intreg centrul comercial Coresi se va intinde pe 24 de hectare, 8 hectare dedicate hipermarketului si galeriei, 12 vor servi ca parcare si 4 hectare vor fi amenajate ca spatiu verde. In proiect va exista si o pista de biciclete, iar compania se gandeste inclusiv la posibilitatea punerii la dispozitie a unor biciclete universitatii, care este la o distanta de nici un km de mall.