Trei retaileri internationali detin in continuare topul celor mai mari jucatori regionali – in frunte cu francezii de la Leroy Merlin, Kingfisher (cu brandurile Castorama si Brico Depot) sau OBI, companie care a decis sa paraseasca piata din Romania in anul 2014, dar cu o prezenta puternica in Rusia si Ungaria.

Pe locul 4 in top urca de aceasta data si Dedeman, reteaua de 42 de magazine a fratilor Dragos si Adrian Paval, brand care i-a depasit in premiera pe ucrainienii de la Epicentr.

Dedeman se pregateste sa ia cu asalt pietele din regiune

Intr-un interviu pentru wall-street.ro, Dragos Paval, presedinte al Dedeman, sustinea ca odata cu finalizarea procesului de expansiune din Romania, care ar presupune deschiderea a inca 8 magazine pe plan local si atingerea unui numar de 50 de unitati, precum si inaugurarea a inca doua spatii comerciale in Republica Moldova (Chisinau), planul companiei, care a incheiat anul trecut cu un business de circa 770 de milioane de euro, este de a depasi granitele tarii si a-si extinde operatiunile "la 360 de grade", in regiune.

Dedeman continua expansiunea: unde va deschide noile magazine

Dedeman continua expansiunea: unde va deschide noile magazine

"Analizam cu atentie si alte tari, dar inca nu am luat o decizie. Vom alege o strategie de dezvoltare regionala, dar momentan urmarim totul la 360 de grade, dar acest lucru il vom demara abia in momentul in care vom finaliza procesul de dezvoltare la nivel local. Cel mai important pentru noi in momentul de fata este sa ne consolidam afacerea din Romania si sa finalizam investitiile din Republica Moldova. Suntem in curs sa semnam antecontractele pentru terenuri - ambele in Chisinau. Este un proces mai de durata intrucat exista o fabrica pe unul din terenuri", a declarat Dragos Paval pentru wall-street.ro.

Lanturile de bricolaj din Romania trec in momentul de fata printr-o serie de schimbari, marcate de repozitionari, preluari si exituri, iar acest lucru va conduce la un nou val de dezvoltari si consolidari in anii ce urmeaza.

Piata din Rusia a ramas cea mai mare din regiune, acaparand circa 40% din total, insa trendul se pastreaza unul de descrestere, in conditiile in care rubla, moneda nationala a Rusiei, a pierdut batalia cu celelalte monede de circulatie internationala. Cel mai mult de castigat a avut Polonia, tara care si-a adjudecat peste o patrime din totalul vanzarilor regionale (26% - n.r), in timp ce pozitia a treia in top a fost ocupata de Ucraina, cu un usor avans fata de Romania.

Citeste si:

In ceea ce priveste dezvoltarea business-ului in regiune, lantul de magazine PSB Mrowka (Polonia) detine nu mai putin de 208 spatii comerciale, in timp ce OBI are cea mai extinsa activitate din regiune, cu peste 140 de magazine in cinci tari din Europa Centrala si de Est.

In ciuda evolutiei la nivel local, piata regionala de bricolaj a consemnat o scadere de circa 12% de la un an la altul in ceea ce priveste valoarea, o evolutie negativa pentru al doilea an la rand, principalul motiv fiind inregistrat de fluctuatiile monedelor din regiunea ECE.

Dedeman se astepta la nivelul anului trecut la o crestere sustinuta a rulajului la nivel local, asta dupa ce in 2014 s-a apropiat de pragul de 800 de milioane de euro in afaceri.

Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii doi ani prin ample schimbari, principalii actori implicati in consolidarea unui segment de piata estimat la o valoare de peste 2 miliarde de euro fiind Praktiker, Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Ambient Sibiu, companie care a intrat la finele anului trecut in insolventa.