Pe de alta parte, organizatia cu sediul in Marea Britanie avertizeaza asupra riscurilor pe care le prezinta aceste doua noi piete, din cauza trecutului agitat si a pozitiei geografice, care plaseaza statele in apropierea unor tari in care gradul de risc este mai ridicat in cadrul unui nou raport important, Logistica in Europa Centrala si de Est 2007, lansat in apropierea aderarii Romaniei si Bulgariei la UE, in ianuarie 2007.

Potrivit analistului-sef si autorului acestui nou studiul al Ti, David Bagshaw, boom-ul economic de pe urma caruia au profitat statele din aceasta regiune in ultimii ani va continua. Combinatia intre cererea crescuta a consumatorilor, venita pe fondul ridicarii nivelului de viata si dezvoltarea tendintei de "apropiere de sursa", de catre producatorii multinationali s-a adaugat cresterii anuale de 20% a pietei de logistice pentru combustibil.

"Anularea barierelor vamale si extinderea pietei unice europene catre aceasta regiune a avut un efect de transformare asupra pietei logistice. Pietele logistice expres sau prin contract au investit foarte mult in noi spatii, fie pe seama unor clienti multinationali deja existenti, fie prin dezvoltarea speculativa a propriilor operatiuni", a declarat Bagshaw.

Citeste si:

Aceasta tendinta va continua si in statele nou aderate, a spus analistul citat. "Cu toate ca sunt piete relativ mici, aderarea Bulgariei si Romaniei reprezinta un important pas inainte. Multi producatori, in special de automobile sau de textile, au fost, deja, atrasi de aceste state care presupun costuri mici si vor fi, prin urmare, asimilati mai usor de lanturile de livrare europene.Centrul de gravitatie european al logisticii se va muta, din nou, spre est", a adaugat analistul de la Ti.

Cu toate acestea, Bagshaw avertizeaza ca exista probleme care trebuie depasite. "Siguranta si riscul vor deveni probleme din ce in ce mai importante pentru furnizorii de spatii logistice. Aceste state nu au numai un trecut recent agitat, ci se si invecineaza cu state cu un grad ridicat de nesiguranta. Crima organizata nu poate fi neglijata, din moment ce afecteaza circulatia si depozitarea marfurilor", a mai spus Bagshaw.

Raportul Logistica in Europa Centrala si de Est 2007 include analiza asupra tendintelor majore, atat economice, cat si logistice, o prezentare a fiecarei tari din regiune, in care sunt prezentate infrastructura de transport, piata logistica si cea de depozitare. Statele analizate in cadrul acestui raport sunt Polonia, Ungaria, Republica Ceha, Slovacia, Slovenia, Letonia, Lituania, Estonia, precum si Bulgaria si Romania.