Datele statistice prezentate de compania poloneza de consultanta imobiliara indica faptul ca doar 5% din locuintele de pe piata capitalei au preturi de vanzare sub 1.000 euro/mp si circa 20% se incadreaza intre 1.200-1.300 euro/mp.

"Putem spune ca 50% din intreaga oferta de locuinte noi de pe piata are preturi cuprinse intre 1.200 - 1.500 euro/mp construit, in timp ce pretul mediu a ajuns la 1.480 euro/mp. Cel mai ridicat nivel al preturilor este intalnit in sectorul 1 al Capitalei, iar cel mai mic in sectorul 5. Totodata, preturile pe segmentul de lux pornesc de la 2.000 euro/mp", a declarat Karol Dzieciol, consultant in cadrul REAS.

Acesta sustine ca 71 % din proiectele noi din Bucuresti sunt concentrate in sectoarele 1,2 si 3, din care 30% apartin sectorului 1. Totodata, consultantii REAS sustin ca piata rezidentiala a Capitalei este inca dominata de proiecte mici cu pana la 100 de unitati, iar 60% din proiectele din Bucuresti au sub 200 de locuinte.

Citeste si:

"Dupa o perioada in care preturile au crescut spectaculos, respectiv anul 2007, anul acesta a adus o mai mare stabilitate pe piata imobiliara. Interesul speculatorilor straini a scazut, iar acest lucru a orientat piata din Bucuresti catre cumparatorii locali", a adaugat reprezentantul REAS.

Si datele companiei de consultanta Colliers International au aratat faptul ca in luna august, indicele imobiliar BREI (Bucharest Real Estate Index), s-a situat la valoarea de 1.802 euro/mp, dar cu 42 de unitati sub valoarea lunii precedente. In prezent, apartamentele medii pot fi construite la un pret de 700-800 euro/mp, la care se adauga si costul terenului, mai sustin consultantii imobiliari.

REAS si-a inaugurat activitatea pe piata rezidentiala romaneasca in 2007 prin efectuarea unui studiu a patru locatii urbane importante: Bucuresti, Arad, Constanta si Timisoara. La ora actuala, compania a finalizat un studiu analitic si de monitorizare pentru piata rezidentiala din Bucuresti care contine o analiza detailata cu date despre nivelul concurentei, cerere si oferta pe anumite segmente, nivelul vanzarilor etc.