Update: Dupa ce a depus contestatia la CNADR, Danya Cebus va astepta raspunsul, iar apoi poate recurge la instanta. Exista posibilitatea de a merge in paralel cu cele doua, dar in acest caz, in instanta s-ar folosi alta lege pentru plangere,denumita contestatie.

La licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia s-au precalificat initial 11 companii de constructii, insa in final, au ramas doar sapte: FCC-Alpine (158,98 mil. euro), Mochlos-Danya (176,90 mil. euro), Colas (178,70 mil. euro), Aktor (193,09 mil. euro), Mota Engil (203,41 mil. euro), Astaldi-Max Boegl (243,17 mil. euro) si J&P-Avax (257,05 mil. euro).

La sfarsitul lunii trecute, cu numai patru zile inaintea alegerilor electorale, CNADNR a desemnat castigatoare compania Colas, membra a grupului francez Bouygues, explicand ca decizia a fost luata pe baza pretului cel mai scazut (634,39 milioane lei, fara TVA).

"Este interesant ca CNADNR a gasit oferta celor de la Colas ca fiind oferta cea mai avantajoasa ca pret, fara a explica insa modalitatea prin care s-a ajuns la aceasta decizie. Ca urmare, am decis sa contestam vineri hotararea”, ne-a declarat Oren Natan, Commercial Manager al Danya Cebus Rom, adaugand ca decizia va fi contestata atat la tribunal, cat si la CNADNR.

Citeste si:

Danya Cebus a participat la licitatie in parteneriat cu compania elena Mochlos, subsidiara gigantului Technical Olympics. Precalificarea a fost publicata de catre CNADNR la sfarsitul anului 2007, iar licitatia a inceput pe data de 3 iunie 2008. Daca ar fi castigat licitatia, acesta ar fi devenit cel mai mare contract al Danya Cebus, avand in vedere ca valoarea contractului pentru Cotroceni Park este de 158 milioane de euro.

“Nu stim ce va urma, insa este firesc sa contestam decizia, atata vreme cat argumentele oferite nu sunt deloc concludente. In plus, momentul in care a fost anuntat castigatorul da de gandit”, ne-a mai explicat managerul Danya Cebus Rom.

Tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia are o lungime de aproximativ 19 km si va incepe din nodul rutier Cernavoda (autostrada A2), terminandu-se in sudul localitatii Medgidia. Durata de executie a contractului este de 24 de luni, iar finantarea este asigurata de catre Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei, proiectul facand parte din Coridorul Pan European IV.

Danya Cebus LTD a generat un venit de 800 milioane de dolari in anul 2007, iar subsidiara din Romania estimeaza pentru acest an afaceri de circa 100 milioane de euro. Activitatile sale principale se concentreaza in domeniul rezidential, comercial si al centrelor de afaceri, precum si dezvoltarea infrastructurii si design industrial, cu proiecte realizate in Israel, Rusia si, incepand cu anul trecut, in Romania.