Americanul Bryan Jardine, managing partner, a fost cel care a ales ca Wolf Theiss sa lucreze "la inaltime" in Romania, atat din punct de vedere al sediului, cat si al activitatii desfasurate.

“In 2006, cand am ales aceasta cladire, piata de birouri nu era atat de generoasa precum este astazi, iar Bucharest Corporate Center era printre cele mai reprezentative cladiri de birouri clasa A din piata in acel moment”, afirma Mihaela Hodivoianu (foto sus), head of business services in cadrul Wolf Theiss Romania.

Societatea de avocatura a lucrat in 2005 cu Regus, furnizor de solutii pentru spatiile de lucru. Un an mai tarziu, avocatii firmei s-au mutat in noul sediu, cunoscut ca si "cladirea Generali".

Casa de avocatura a inchiriat etajele 13 si 14, cu o suprafata totala de 1.250 mp, ceea ce inseamna ca spatiul mediu per angajat se aproapie de 28 mp, de aproape trei ori mai mult fata de media intalnita in companiile cu sedii in centrul Bucurestiului.

“Avand drept partener coordonator un avocat american, alegerea unui spatiu de birouri modern si la inaltime a fost una complet naturala”, mentioneaza Hodivoianu.

In sediul casei si afla si firma de consultanta fiscala a grupului austriac – Wolf Theiss Tax Advisory Services – cu doar un singur angajat.

Biroul firmei de avocatura dispune de trei sali de sedinte si una de consiliu, care “pentru a da o nota romaneasca”, au fost denumite dupa o serie de personalitati marcante ale culturii autohtone: Brancusi, Enescu, Grigorescu si Eminescu.

“Am decis sa denumim astfel cele patru sali pentru a arata clientilor nostri ca respectam Romania, atat ca tara in care muncim, cat si ca valori pe care le-a dat intregii lumi. De multe ori, aceste denumiri ne-au ajutat sa «spargem gheata» in discutiile cu anumiti clienti”, sustine Bryan Jardine (foto jos), managing partner al Wolf Theiss.

Sediul din Capitala al Wolf Theiss a trecut in urma cu ceva timp printr-un proces de reconditionare, care a presupus adecvarea culorilor la paleta standard folosita in celelate birouri internationale ale austriecilor.

“Anul trecut am explorat posibilitati de relocare insa am ales sa ramanem in BCC din mai multe considerante, printre care cele legate de zona si de accesul facil, precum si de continuitate operationala. In momentul acesta, un minus semnificativ este derularea unor lucrari de dezvoltare a zonei care afecteaza si traficul”, subliniaza Hodivoianu.

La inceputul anului, avocatii si-au prelungit pentru cinci ani contractul de inchiriere in cladirea de birouri din care Petrom a eliberat mai multe etaje, pentru a-si muta angajatii in Petrom City.

Petrom se muta intr-un sediu de 130 mil. euro. Vezi cum arata

Petrom se muta intr-un sediu de 130 mil. euro. Vezi cum arata

"Am luat in calcul si varianta gasirii unei vile vechi, cu o arhitectura deosebita, dar am ajuns la concluzia ca vilele nu au fost construite pentru a gazdui birouri. Nu ar fi fost eficient din punct de vedere al spatiului sa ne mutam intr-un astfel de loc“, afirma Jardine.

Citeste si:

In ceea ce priveste birourile angajatilor casei de avocatura, circa 80% din spatii sunt inchise si 20% deschise

“Avem o terasa de 100 mp aflata la etajul 13 al biroului. Terasa reprezinta o veritabila sursa de relaxare in zilele insorite datorita panoramei oferite. Este totodata si un spatiu eficient de organizare de after work cocktails pentru clienti”, mai spune Mihaeala Hodivoianu.

Cum arata biroul sefului

Bryan Jardine lucreaza intr-un birou cu o suprafata de 18 mp, amplasat in mijlocul ultimului etaj (14) al BCC. Nu a ales un birou mai mare pentru ca nu doreste sa se simta privilegiat in raport cu ceilalti avocati. Are o masa de lucru destul de mare, pentru ca ii place sa se simta in largul sau. Pe birou are doua monitoare, conectate la un singur computer. Il ajuta sa faca mai multe activitati in acelasi timp. De asemea, biroul lui Jardine este dotat si cu imprimanta proprie si un mini frigider.

Peretele din stanga scaunului pe care sta asezat in fata celor doua monitoare este plin cu diplome obtinute in urma performantelor educationale. Totodata, pe zidul din spatele scaunului, Jardine are o poza cu sotia sa.

“Dupa mine, biroul ideal se afla in mijlocul oamenilor, pentru ca imi place sa ma simt implicat in mod real in toate activitatile. De asemenea, ar trebui sa fie intr-o cladire de birouri situata in zona Piata Victoriei sau Baneasa, si nu in Pipera, din cauza traficului”, spune Jardine.

Avocatului partener ii place Bucurestiul si tocmai de aceea a ales sa-si tapeteze o parte din peretii biroului cu poze istorice din Capitala. Pe unul din rafturile cu dosare necesare oricarui avocat se afla si o poza de-a voievodului Vlad Tepes, transformat de scriitorul irlandez Bram Stoker in celebrul vampir “Dracula”.

Bryan Jardine isi incepe ziua de lucru in jurul orei 9:00 si o termina dupa 10-11 ore, interval in care aloca o ora si pentru exercitii de gimnastica.

“Ocazional, muncesc de acasa pentru a nu fi distras de ceea ce se intampla in jurul meu. Insa orice avocat poate opta pentru acest lucru, mai ales in situatiile in care trebuie sa pregateasca un proces important, de exemplu”, mentioneaza Jardine.

Un alt chirias important al BCC este compania de asigurari Generali. Proiectul de birouri are o suprafata de 12.000 mp si este detinut de fondul austriac de investitii Immofinanz, cel mai mare investitor din piata imobiliara locala.

Birou de companie este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.