In mod clar, sunt o multime de greseli pe care le puteti face la inceput, dar totodata exista si cateva comune in randul multor business-uri la inceput de drum.

Ryan Blair, antreprenor cunoscut, admite greselile pe care le-a facut si care l-au costat milioane de dolari, subliniind in cartea Nothing to Lose, Everything to Gain si castigurile de pe urma erorilor:

1. Nu fi prea optimist in ceea ce priveste vanzarile. Testeaza-ti si ajusteaza-ti estimarile bazat pe industria in care activezi si experienta inaintasilor tai.

2. Nu angaja oameni care sunt de acord tot timpul cu ideile tale. A fi flatat suna bine, dar nu iti plateste facturile. Cauta oameni care sa gandeasca autonom, sa te sfatuiasca, sa se implice activ.

3. Nu te concentra prea mult pe concurenta. Intotdeauna este mai productiv sa te centrezi pe afacerea ta, decat sa incerci sa iti “omori” concurenta.

4. Nu-ti pierde timpul punand suflet la fiecare lucru negativ de care te lovesti. Oricat de mult te vei stradui, nu vei putea face pe toti fericiti. Nu-ti fie frica sa iti urmaresti viziunea, sa inveti din greselile tale, chiar daca unii nu vor fi de acord.

5. Nu incurca business-ul cu placerea. Nu fraterniza extrem de puternic cu angajatii tai si alege-ti partenerii intelept.

Citeste si:

6. Fii atent cand angajezi si concediezi. Nu este bine sa te grabesti in niciuna din aceste decizii. A concedia un angajat dupa doar una-doua greseli poate fi pripit. La fel, a angaja un om dupa doar un interviu s-ar putea dovedi pagubos, daca nu cunosti dinainte acea persoana.

7. Nu-ti pune compania mai presus de oameni. Compania este in intregime la carma oamenilor si deci acestia trebuie sa atraga atentia ta. Fa astfel incat compania sa se potriveasca angajatilor, si nu invers.

8. Nu neglija nevoia de cash. Atunci cand ai angajati si familiile lor care depind de tine si de banii pe care ii dai lor, trebuie sa fii constient de rolul tau important.

9. Nu incerca prea multe, simultan. Probabil ai mai auzit exemple de antreprenori care conduc mai multe firme – precum Steve Jobs, care conduce atat Apple cat si Pixar, simultan. Asigura-te ca poti conduce o singura companie, pentru inceput, inainte de “a te arunca” in mai multe proiecte.

10. Nu scrie niciodata ceva ce ar putea fi prost inteles. Cu totii trebuie sa trimitem uneori mail-uri foarte importante. Incearca sa fii cat mai clar in ele, sa nu existe loc de interpretari. Daca este posibil, comunicarile importante incearca sa le tii fata in fata.

In mod clar sunt mult mai multe greseli pe care antreprenorii le pot face, insa, poate cea mai importanta, este aceea de a nu invata din greselile altora. De asemenea, pot invata din greseli doar dupa ce ai admis ca ai gresit. Oamenii intelepti admit repede acest lucru si isi muta focusul de la a da vina pe management la a invata ceva. Oamenii intelepti pot deveni mari antreprenori – tu unde te aflii in prezent?