1. Nu fiti secretosi.

Steve Jobs este celebru pentru secretomania sa. Fiecare gadget este construit izolat si adesea inginerii nu stiu cum arata in intregime produsul pentru care lucreaza, fiecare angajat construind o mica parte din acesta.

Insa sunt si cateva motive pentru a nu construi produsele “pe furis”.

De exemplu, puteti primi pareri inca de la inceputul dezvoltarii acestora, puteti realiza o comunitate despre acest produs si va puteti construi o relatie cu potentiali investitori.

2. Nu va asteptati ca prima versiune sa fie perfecta. Relansati repede o a doua varianta.

De fiecare data cand Jobs lansa un produs toata lumea se astepta ca acesta fie minunat, revolutionar, sa ne schimbe viata.

Insa, Reid Hoffman, cofondator al retelei de socializare profesionala LinkedIn, spune ca majoritatea antreprenorilor ar trebuie sa fie jenati de primul produs pe care il scot pe piata.

In lume sunt foarte putine echipe la fel de puternice precum cea care realizeaza produsele Apple, o echipa care intelege si construieste ceea ce isi doresc oamenii fara sa aiba prea multe reactii din exterior.

Cu alte cuvinte, nu sunteti Steve Jobs sau Jonathan Ive (vicepresedintele departamentului de design industrial al Apple si cel care a realizat designul pentru produse precum iPod, iPhone, IPad, iMac, MacBookl), deci este foarte greu sa estimati la fel de usor ca ei ceea ce este nevoie sa contruiti.

In schimb, va puteti testa ideea inainte de a concepe un produs, iar daca primul nu are succesul dorit, reveniti cat mai repede cu o a doua versiune.

3. Nu incepeti businessul izolati. Cautati sa lansati un business cu ajutorul unor comunitati care exista deja
.

Citeste si:

De obicei, Apple doreste sa construiasca o comunitate de utilizatori de la zero, in loc sa caute una care exista deja.

Acest lucru functioneaza pentru ei in majoritatea situatiilor, dar au fost si anumite businessuri care nu au avut foarte mult succes, un astfel de caz fiind Ping, o retea de socializare in domeniul muzicii lansata anul trecut de companie.

Pentru un business nou acest lucru nu merge.

De exemplu, YouTube si PayPal au fost platforme care s-au lansat pe langa platforme care existau deja. YouTube pentru a oferi video pentru MySpace, iar PayPal pentru a permite plati pentru site-ul de licitatii online eBay.

Iar cu timpul astfel de businessuri pot deveni mai mari decat platformele care le-au ajutat sa se lanseze cum este si cazul YouTube care a intrecut cu mult MySpace in privinta numarului de utilizatori ori a valorii businessului.

4. Nu fiti inchisi. Creati o interfata pentru crearea de aplicatii.

Alex Paine, fost director de marketing pentru Bing, sistemul de operare al Microsoft, in prezent director de marketing al PokerStars, spune ca daca ar fi acum copil si ar avea un iPad in loc de un calculator obisnuit, nu ar ajunge programator.

“Nu as avea niciodata posibilitatea sa folosesc programele stupide, poate distrigatoare, dar foarte educative pe care le-as putea descarca ori scrie”.

Aceasta inchistare nu ar merge pentru un startup pentru ca o companie abia lansata pe piata nu isi poate permite sa nu profite de imaginatia dezvoltatorilor de aplicatii si ar limita interactiunea acestora cu gadgeturile companiei.