Tinerii considera finantarea cea mai importanta nevoie pentru lansarea unei afaceri, dar ca sunt prea putin pregatiti pentru a solicita si obtine capital de la investitorii existenti pe piata, arata un sondaj realizat ad hoc printre studentii care au participat la programul de internship Learn@BCR in lunile august si septembrie.
Studentii au fost rugati sa spuna ce inseamna “a fi antreprenor” pentru ei. Cele mai relevante definitii sunt: “Pentru mine, semnificatia cuvantului "antreprenor" inseamna motivatia si capacitatea de a inova, de a produce valori noi si de a aplica strategii de afaceri proprii” ; “Sa ai initiativa, indiferent de domeniu. Poti fi antreprenor, in opinia mea, si in pozitia de angajat” ; “libertate” ; “a avea curajul de a pune o idee in practica”.

La intrebarea “care este antreprenorul pe care il apreciezi cel mai mult?”, raspunsurile au fost extrem de variate: de la un prieten de familie foarte ambitios cu propria afacere, la Marius Ghenea si Dragos Bucurenci, de la Dinu Patriciu si Ion Tiriac pana la Steve Jobs si Bill Gates.
O alta componenta a studiului a sondat perceptiile si atitudinile in privinta antreprenoriatului in randul studentilor cu nivel ridicat de activitate extracurriculara, 22% indicand ca ar prefera sa conduca propria afacere in urmatorii 5 ani in timp ce 63% urmaresc inceperea unei cariere intr-o companie multinationala.

Perspectiva cea mai interesanta este insa oferita de perceptiile studentilor asupra nevoilor pe care le au pentru a lansa o afacere: 31.5% plaseaza ‚finantarea' pe primul loc, iar 28.8% considera ca ‚munca si perseverenta' sunt cele mai importante elemente. ‚Know-how' se plaseaza doar pe locul 4 in topul raspunsurilor (13.7%), depasit de 'o idee geniala' (locul 3 cu 16.4%).

”Rezultatele nu ne-au surprins, insa sunt deosebit de interesante prin comparatie cu feedback-ul pe care l-am primit din partea unor business angels si fonduri de investitii care au intrat in contact cu tineri aflati in cautare de finantare. In timp ce capitalul este pus pe primul loc ca necesitate, cei care il ofera se confrunta cu o lipsa de cerere educata. Tinerii inca pun prea mult accent pe o idee de afacere sau un concept aparent inovator, fara a intelege importanta unui model de afaceri functional si ce presupune administrarea capitalului solicitat,” spune Lucian Gramescu, coordonatorul programului din partea Junior Achievement Romania.

In opinia sa, aceste lacune scad considerabil sansele tinerilor de a obtine finantarea cautata si se pot completa doar experienta, fapt confirmat si de studentii participanti la studiu: majoritatea au considerat ca dimensiunea learning by doing este cea mai importanta trasatura pe care ar aprecia-o la un program de educatie antreprenoriala.

Programul START! Business raspunde acestei nevoi asigurand studentilor experienta unica de a oferi un produs si serviciu unor CLIENTI REALI. Participantii beneficiaza de un cadru in care pot invata din propriile greseli in siguranta, beneficiind in acelasi timp de training si consultanta prin care sa transforme aceasta experienta intr-un startup real. Studentii care cauta o “cariera” in antreprenoriat se pot inscrie la startbusiness.jaromania.org pana la 5 noiembrie 2011.

Participantii au de asemenea sansa de a castiga atat un seed grant, cat si o bursa de participare la finala Europe Enterprise Challenge, de la Skopje din iulie 2012. La finala din 2011, desfasurata la Madrid, Romania a castigat locul III prin echipa Eventriffic (Universitatea Politehnica Bucuresti).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri