“Cand pleci dintr-o pozitie mare intr-o corporatie pentru antreprenoriat, cea mai mare renuntare este la ego, pentru ca intr-o companie ego-ul iti este alimentat financiar si de oamenii din jurul tau, de experienta, de multe ori si de media, de expunerea in presa. Antreprenoriatul te restructureaza”, explica Raluca Milin.

Antreprenoarea in varsta de aproape 39 de ani a lucrat din al doilea an de facultate, la inceput angajandu-se ca traducator. In 1996 a fost al doilea angajat in Connex, o companie pe care o descrie ca fiind foarte antreprenoriala, si in care s-a ocupat de marketing, PR, evenimente, publicitate, corporate affaires. In 2001 a plecat la UPC unde a stat pana in 2009, cand a inceput sa dezvolte Sensio, propria afacere de mobilier pentru HoReCa (hoteluri, restaurante si cafenele). Ultima pozitie detinuta in UPC a fost cea de director de marketing si vanzari.

Cand eram in Connex si UPC ceea ce faceam era "un antreprenoriat luxos"

“Mi-au trebuit doi ani pana sa ma desprind in 2009. Cand am terminat facultatea imi doream sa fiu director de marketing, iar cand am plecat din Connex am vrut sa fiu si director de vanzari. Dupa UPC mi-am dorit sa vad cum este si lumea antreprenoriala. Desi Connex si UPC au fost foarte antreprenoriale, eu nu ma puteam considera un antreprenor pana nu aveam sa imi incerc norocul pe banii mei si fara luxul de a avea un salariu care curge luna de luna. Era un antreprenoriat luxos, caldut ce faceam eu. Si am vrut sa ma arunc si in valtoarea asta. Se spune ca cei mai bun manageri sunt cei care risca cel mai mult. Si a fost un mare risc sa pleci de la un post extraordinar de confortabil, foarte bine platit, frumos, pe o cale total diferita. Eu m-am apucat de comert cu mobila. Ce legatura este intre mobila si telecom?”, afirma Milin.

Sensio, compania lansata in primavara lui 2009 impreuna cu sotul ei, Serban Ciusca, proprietarul agentiei de comunicare Tabasco si Ciusca, a ajuns anul trecut la o cifra de afaceri de circa un milion de euro si o marja de profit in jurul a 10%. Printre clientii companiei se numara hotelurile Epoque si Hilton din Bucuresti, hotelul Ramada din Oradea, restaurantele Loft si Embassy, lantul de clinici Regina Maria, Centrul de Sprijinire si Dezvoltare a Afacerilor Ideo din Iasi.

Primul an a fost de sacrificiu

“Primul an a fost unul de sacrificiu, in care am iesit chiar putin pe pierdere. In al doilea an lucrurile s-au schimbat, in 2011 a fost si mai bine, iar 2012 a pornit in forta”, afirma antreprenoarea.

Ea adauga ca una dintre cele mai mari greseli pe care le-a facut de cand a lansat aceasta afacere a fost faptul ca la inceput a investit circa 60-70.000 de euro in publicitate, in timp ce clientii au venit datorita recomandarilor.

Ce intrebari ar trebui sa isi puna cineva care lucreaza intr-o companie si ar vrea sa plece in antreprenoriat?

Citeste si:

“Pot sa rezist fara salariul lunar? Cat timp? Ma voi putea obisnui cu faptul ca nu va mai baga atat de tare lumea in seama, incepand de la presa, colegi? Pentru ca in antreprenoriat nu te mai baga atat de tare lumea in seama, nu iti mai trimite cadouri, nu ti se mai zice <<La multi ani!>>cu atata forta si de la atat de multa lume”, explica Milin.

Chiar daca ar primi o oferta pentru a vinde Sensio spune ca nu ar face acest lucru pentru ca afacerea este una de suflet. In acelasi timp nu crede ca cineva ar fi interesat de compania ei.

"In businessul acesta oamenii sunt importanti. Pentru ca oricine poate face import de scaune, ideea nu este sa aduci scaune cu camionul, ci sa ai grija de client”, afirma fondatoarea Sensio.

Citeste si: A renuntat la un job de manager in telecom pentru antreprenoriat: Mereu am alergat dupa start-up-uri

A renuntat la un job de manager in telecom pentru antreprenoriat: Mereu am alergat dupa start-up-uri

A renuntat la un job de manager in telecom pentru antreprenoriat:...

Start-Up Wall-Street este o emisiune difuzata in direct la Radio Lynx si pe wall-street.ro in fiecare miercuri, de la 12 la 13.