Si acum, o retea sociala cofondata de romanca Anda Gansca, Knotch, ofera oamenilor oportunitatea de a exprima exclusiv opinii, facand-o intr-un fel in care lasa loc de foarte putina ambiguitate privind felul in care se pozitioneaza fata de un subiect popular.

Anda Gansca este absolventa a Universitatii Stanford, avand experienta business si in Rusia. In prezent, ea lucreaza in SUA, avand legaturi stranse cu Silicon Valley.

Ea compara Knotch cu un „termometru al emotiilor” – un instrument vizual care permite oameni sa isi inregistreze rapid opiniile privind un subiect prin alegerea de culori – de la rosu aprins (foarte pozitiv) pana la albastru inchis (foarte negativ), cu noua alte tente intre ele.

Desi Knotch are in prezent o audienta destul de mica – cateva zeci de mii, conform romancei, aplicatia mobila a intrigat un numar destul de mare de investitori din Silicon Valley, de la care, in final, a atras 1,5 milioane de dolari.

Runda de finantare, scrie NYTimes, a fost condusa de Michael si Xochi Birch, fondatorii Bebo, contribuind de asemenea Avadis Tevanian, fost angajat al Apple, Lars Rasmussen, inginer Facebook si fost angajat Google si firmele de venture Greylock si Lightspeed.

Citeste si:

Gansca descrie Knotch ca un „Twitter pentru 99%” deoarece nu este nevoie sa atragi followeri pentru a avea audienta. Utilizatorii Knotch pot alege foarte usor sa impartaseasca opinii cu cei care au pareri similare sau, din contra, cu cei care au opinii opuse. Este de asemenea usor sa gasesti oameni si subiecte fierbinti de pe intreg Globul.

Totodata, reteaua sociala permite celor ce si-au exprimat o opinie printr-o culoare sa lase si un comentariu in care sa isi explice decizia.

Subiectele variaza foarte mult, de la politice la iOS 7 si la cantaretul Bruno Mars.

Romanca a spus ca a devenit fascinata de date atunci cand si-a dat masterul in economia relatiilor internationale la Stanford, unde a absolvit in 2011. Ea a fondat Knotch alaturi de Stephanie Volftsun, CTO al retelei sociale.

In ultimele luni, compania a inceput sa publice infografice care subliniaza felul in care oamenii percep anumite subiecte, inclusiv iPhone-ul auriu (48% pozitiv, 48% negativ) sau casatoria intre homosexuali (75,9% dintre femei si 62,9% dintre barbati sunt „extrem de pozitivi”). Ea spune ca aceste infografice au atras atentia printre companiile de media care sunt interesate sa integreze Knotch in site-urile lor ca mecanism de feedback in materiale.

Cum ti se pare reusita tinerei romance? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi si, de ce nu, sa oferi si tu feedback acesteia.