Isi dorea sa fie jurnalista, dar a lucrat putin in acest domeniu, avand mai degraba experienta in vanzari si comunicare cu presa. Acest lucru a si determinat-o pe Mihaela Ganciu (30 de ani) ca in primavara anului trecut sa lanseze agentia Caracteristic, business care a atras pana acum clienti mai ales din zona de IT ori servicii oferite prin intermediul digitalului, printre acestia numarandu-se F64, FashionUP sau PC Garage.

“Pe cont propriu am pornit in aprilie 2013, cand am incheiat primul parteneriat cu un client. Un alt moment important a fost in mai 2014, cand am inceput sa ma dedic exclusiv domeniului comunicarii. Pas cu pas, de la an la an, am ajuns in martie 2015 sa pun bazele Caracteristic, sa imi aduc aproape acei clienti cu care am colaborat foarte bine si sa caut noi parteneriate in noi domenii”, explica Ganciu.

Antreprenoarea in varsta de 30 de ani a absolvit in anul 2007 Facultatea de Litere, sectia Romana - Comunicare Sociala si Relatii Publice din cadrul Universitatii din Bucuresti si a terminat in 2013 cursurile de masterat ale Facultatii de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerii, Universitatea Politehnica.

De la revista de imobiliare la digital

In 2006, a inceput sa lucreze la o revista de imobiliare, in departamentul de vanzari de publicitate.

“Piata era in plina ascensiune si la fel si motivatia mea. Astfel, in 2007 am inceput sa realizez cate un interviu saptamanal cu un dezvoltator ori un manager din domeniul imobiliar. Eram incantata sa aflu povesti, sa analizez traseul si sa inteleg cat de multa munca era in spate. Au inceput si urmat targurile si expozitiile, iar revista la care lucram era deja mult mai cunoscuta si eu eram mai implicata”, afirma Ganciu.

In 2008 s-a angajat la agentia de digital Hyperactive si astfel a inceput sa interactioneze cu domeniul tehnologiei. Dupa cateva luni, in 2009, a devenit responsabil vanzari si comunicare in cadrul Netopia, unul dintre cei mai mari procesatori de plati online din Romania.

“Acolo am invatat tot mai multe despre tehnologie, digital si trenduri. Toate acestea sunt fundamentate, cum am observat in acesti ani, pe oameni si nevoie. Si de multe ori succesul acestora tine de nevoi si de cum le comunici oamenilor ca cele mai noi tehnologii sunt cele mai utile lucruri lor”, explica fondatoarea Caracteristic.

Din freelancer in antreprenor

Astfel, in 2013 a inceput sa lucreze in comunicare ca freelancer, iar in primavara anului trecut a lansat agentia Caracteristic.

“Ultimii 6 ani i-am petrecut in zona vanzarilor de servicii mobile. Este un domeniu in care interactionezi constant cu oameni, comunici si intelegi cum functioneaza legaturile umane. Mai departe, sa trec spre zona de PR a fost o decizie fundamentata pe acest background. Si oricat ai invata intr-o facultate, fie ca este despre management al afacerii, fie ca este despre comunicare, nimeni nu te invata cum sa interactionezi cu fiecare om. In acel moment incepe experienta. Agentia Caracteristic este, intr-un singur cuvant, esenta anilor in care mi-am dorit sa fiu jurnalista, in care am activat in vanzari, in care am invatat si vazut diverse forme ale comunicarii. Toate experientele s-au concretizat intr-un produs, eu fiind atrasa intotdeauna de stiintele umaniste, cum ar fi istoria, psihologia, filosofia. Pe langa acestea imi mai plac oamenii si povestile lor”, afirma Ganciu.

A inceput cu o investitie de 5.000 euro, iar pana in prezent a investit peste 10.000 de euro in aceasta afacere. “Banii i-am avut din serviciile de consultanta pe care le-am oferit timp de doi ani, pana sa infiintez compania”, explica fondatoarea Caracteristic.

Agentia ofera in special servicii de media relations. “Ne ocupam de continut, de relatia cu presa si cu bloggerii, de evenimente si de social media. Desigur ca sunt interesata de potentiali parteneri, caci nu cred ca poti spune in acest domeniu ca ai ajuns atat de sus, incat sa iei o pauza. Nu poti merge decat in sus sau in jos”.

Primul client a fost XL Team si aplicatia creata de aceasta companie: Gropometru. In prezent, portofoliul Caracteristic este format din clienti precum F64, PC Garage, FashionUP, Floraria Magnolia, Dressbox, Today’s, ContentSpeed, Wise Finance Solutions si Vitacom. De asemenea, a lucrat punctual pentru evenimentele Innovation Labs, Stagii pe Bune, DefCamp, GPeC si cu ARIES Timisoara, pentru expozitia Romaniei la Mobile World Congress Barcelona.

Business provenit din networking

“Cazul meu a fost unul fericit. Clientii ne-au recomandat si o fac in continuare, iar eu aloc o parte importanta din timp networkingului. Sunt atatea povesti care merita cunoscute si atatia oameni care au lucruri interesante de spus, incat ar fi pacat sa le ratezi. Este important sa cunosti oameni, sa ramai deschis, sa interactionezi cat mai mult. Desigur ca vom participa si la pitch-uri pe viitor si este in natura domeniului”, spune Mihaela Ganciu.

Pentru Caracteristic lucreaza patru persoane. De altfel, antreprenoarea afirma ca una dintre principalele dificultati de la fondarea afacerii a fost sa isi formeze o echipa de angajati. Compania a terminat 2015 cu o cifra de afaceri de circa 20.000 de euro si cu profit.

O piata aglomerata: Te poti intreba cum de supravietuiesc toate?

Cum isi face agentia loc pe o piata in care competitia este foarte mare in contextul in care exista zeci de agentii de PR, zeci de freelanceri, dar si specialisti in comunicare in cadrul companiilor?

“Depinde de unde privesti piata aceasta. Daca numeri agentiile de PR, este o piata foarte aglomerata, te poti intreba cum de supravietuiesc toate. Totusi, nu poti privi totul la scara macro, ci, asemenea unui marinar care navigheaza folosind si un ochean, asa privesti si PR-ul: in toate punctele sale, sub toate aspectele sale. Caracteristic este o agentie proaspata care si-a gasit locul, dar si concurenta este oricand binevenita. Altfel, n-ai deveni mai bun”, afirma Mihaela Ganciu.

Pentru anul acesta fondatoarea Caracteristic si-a propus sa diversifice serviciile din portofoliu si sa consolideze oferta deja disponibila.

“Peste trei ani vreau sa ajunga Caracteristic in punctul in care va avea un portofoliu consolidat de clienti, cu un nucleu de parteneri care au investit incredere in aceste servicii, iar exteriorul sa fie un flux de servicii conexe, de la social media la promovare personala a oamenilor care fac lucruri interesante”, spune antreprenoarea.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri