Un studiu citat de forbes.com arata ca 8 din 10 antreprenori esueaza in primele 18 luni de la momentul in care au intrat in afaceri.

Publicatia online mytopbusinessideas.com lanseaza niste cifre si mai deprimante, sustinand ca 99% dintre afaceri esueaza in primii 10 ani de activitate.

Desi majoritatea publicatiilor sunt preocupate sa descopere care sunt greselile pe care le fac cei mai multi antreprenori, este important sa stim si care sunt elementele comune ale antreprenorilor si afacerilor care au avut succes. Iata caresunt acestea:

1. Isi iau masuri de prevedere

Chiar si pentru managerii experti in riscuri este din ce in ce mai dificil sa anticipeze si sa raspunda in mod eficient la amenintarile tot mai eficiente la adresa businessurilor pe care le administreaza. Companiile care rezista pe piata timp indelungat si care, mai mult decat atat, se afla constant pe un trend ascendent sunt cele ai caror manageri isi iau mereu masuri de siguranta la standarde de top.

Spre exemplu, o masura de siguranta se refera la diferentierea produselor: proprietarii afacerilor evita sa investeasca intr-un singur produs, ci creeaza produse complementare sau chiar total diferite, pentru a nu risca totul pe o singura „carte”.

O alta masura de precautie este colaborarea cu astfel de firme de asigurari dedicate businessurilor, ale caror oferte sunt adaptate tututor pericolelor la care sunt supuse afacerile.

2. O idee buna

Pentru a demara o afacere, un potential antreprenor nu are nevoie neaparat de o idee stralucita, ci de o idee care sa le permita sa se miste rapid in mediul de afaceri.

O idee buna poate fi un nou produs, un nou serviciu sau o noua oportunitate pentru un produs sau un serviciu clasic, insa acestea trebuie fie sa rezolve o problema, fie sa raspunda unei nevoi a potentialilor clienti.

3. Capitalul de pornire

Capitalul este esential in demararea unei afaceri, atat la inceput, cat si pe in anumite momente-cheie care fac diferenta intre succes si esec.

Desi unele afaceri nu necesita un mare capital de pornire (spre exemplu, o publicatie online are nevoie de doar cateva sute de lei, plus unul sau doi redactori la inceput), timpul in sine este un capital de pornire. O persoana care petrece cateva ore pe zi pentru a demara o afacere va investi in businessul respectiv banii pe care i-ar fi castigat daca s-ar fi angajat sa lucreze pentru o alta companie.

4. O echipa unita

Exista o diferenta intre un freelancer de succes si un antreprenor de succes: cel de-al doilea are nevoie de o echipa. Afacerile de succes au inceput, intotdeauna, cu o echipa unita, creativa, care a luptat pentru atingerea obiectivelor.

5. Timpul potrivit

Nimic nu este mai daunator unei afaceri ca luarea irationala a deciziilor, asumarea unor riscuri inutile si miscarile stategice facute la momentul nepotrivit. Un lucru foarte important este elaborarea unui plan si punerea sa in aplicare la momentul potrivit, cu ajutorul echipei potrivite.

6. O retea de business

Fiecare antreprenor are nevoie de o retea de business, formata din oameni si alte companii care pot oferi sprijin la nevoie, care ofera consultanta si care ofera insight-uri cu privire la diferite domenii de activitate si oportunitati.

7. Adaptabilitate

Succesul unei afaceri vine, printre altele, si din capacitatea proprietarilor si managerilor de a se adapta schimbarilor, de a intelege evenimentele si de a face fata surprizelor neplacute. Adaptabilitatea este necesara pentru a raspunde circumstantelor si pentru a pastra competitivitatea companiei pe piata, noteaza msstech.com.

8. Loialitate din partea clientilor

Companiile inteligente au inteles ca fidelitatea clientilor conteaza enorm. Aceasta se cladeste printr-o strategie coerenta de business, prin intampinarea nevoilor clientilor cu produsul potrivit, dar si prin diferite alte strategii de fidelizare.

Companiile de succes apeleaza constant la preturile promotionale, la punctele de achizitie si la programele de fidelizare, conform shopify.com. Clientii deja fideli beneficiaza, astfel, de o serie de avantaje, fapt care le va „cimenta” comportamentul de consum. In plus, o astfel de campanie va creste frecventa de cumparare si va limita numarul clientilor care aleg produsele companiilor concurente.

Sursa foto: shutterstock.com/goodluz/ASDF_MEDIA/OPOLJA