Hotelurile de tip small luxury sunt o aparitie destul de rara in Romania. Construite in cladiri istorice reamenajate, in general in locatii centrale, hotelurile boutique exceleaza prin design-ul deosebit, atent la detalii si servicii personalizate, care se traduc prin fidelizarea unei clientele exigente. Sylvia Petre, CEO Carol Parc Hotel, aduce in discutie motivele pentru care a investit intr-un boutique hotel.
Hoteluri cu personalitate proprie

“Pe langa o personalitate deosebita, hotelurile boutique au si un design aparte. Sunt hoteluri de dimensiune mai mica si care pot oferi clientilor discretie si intimitate. Boutique hotelurile ajung sa isi cunoasca clientii foarte bine si sa ofere servicii extrem de personalizate pe care hotelurile mari nu le pot asigura oaspetilor sai”, ne-a declarat Sylvia Petre, CEO Carol Parc Hotel.

Avantajul hotelurilor boutique este personalitatea proprie, care atrage clientii pretentiosi sau familiarizati cu atmosfera unica a unor locuri care recreeaza stilul aristocratic de altadata sau importa elemente din alte culturi. Pentru Carol Parc Hotel, localizat in zona parcului Carol din Bucuresti, arhitectura exteriorului tradeaza calitatea, eleganta si stilul vietii aristocratice din Romania secolului trecut, reflectata si asupra interiorului atent restaurat.


Carol Parc Hotel s-a deschis in noiembrie 2007, dupa trei ani de restaurare, care au insemnat implicarea expertilor, istoricilor, design-erilor si artizanilor cunoscuti in Italia, Germania si Austria. Investitia in fostul palat Suter, “valorand peste 6 milioane de euro”, dupa cum afirma Petre, a fost considerata cea mai ridicata de pe piata hoteliera din Romania, raportandu-se la numarul de camere de doar 19.

„Nu exista o suma standard necesara pentru construirea unui boutique hotel. Daca este un adevarat hotel boutique se va cheltui o suma mai mare decat pentru un hotel de 5 stele”, explica Petre. In America de Nord, de unde provine si conceptul de „boutique hotel”, astfel de hoteluri ofera mai mult decat servicii de lux de cinci stele, castigand prin intimitate si design, de unde si numarul redus de camere si posibilitatea de a servi mai indeaproape clientii.

„La Carol Parc Hotel avem cel mai mare numar de angajati/camera din Romania: 50 de angajati la 19 camere, ca sa asiguram in totalitate confortul clientului”, spune Petre, adaugand ca numarul mic de camere inseamna mai mult timp pentru recuperarea investitiei.

Design-ul, elementul care face diferenta

„Nu consider ca se poate vorbi despre o piata deocamdata”, declara managerul Carol Parc Hotel despre hotelurile boutique din Romania. In Bucuresti, exista in prezent in jur de zece astfel de locatii, aparute in ultimii opt ani, printre care Parliament, Rembrandt, El Greco, Opera sau Venezia, imprumutand din elemente ale stilului clasic, baroc sau venetian.

“Daca avem de-a face cu un design contemporan aceste hoteluri se numesc „design hotels”, iar cele cu un design clasic/modern poarta denumirea de "boutique hotels"”, spune Petre.

Hotelurile boutique sunt, prin excelenta, sinonime cu design-ul opulent. „Este foarte important sa iti alegi directia de decorare inca de la inceput. Cand am inceput planurile si schitele pentru hotel, piata de lux era in faza incipienta si erau foarte putini furnizori si arhitecti care se ocupau de designul sau importarea de materiale si mobilier de lux in stil clasic, mai ales pentru hoteluri”, spune managerul Carol Parc Hotel.

Avand in vedere ca Hotelul Carol Parc este un fost palat restaurat pe ziduri vechi, spatiile sunt diferite, au marimi diferite, tavanele sunt inalte si mansardate, iar fiecare spatiu in hotel cerea un design personalizat, continua Petre.

Amenajarea hotelului s-a realizat cu o firma de design din Italia, baile purtand semnatura Laura Biagotti, cosmeticele fiind asigurate de designeri ca Bogner sau Bvlgari. Materiale ca matasea sau lemnul, mochetele persane, dar si lampile Murano creeaza o lume aparte in peisajul citadin bucurestean.

Clientii corporate, motorul hotelurilor boutique

Ca si in cazul hotelurilor de patru si cinci stele din Capitala, hotelurile boutique isi gasesc un client fidel in turistul corporate, in proportie de 90% pentru Carol Parc Hotel, dar si turisti cu exigente deosebite.

„Clientii nostri sunt in primul rand top manageri si CEOs veniti in Romania in interes de afaceri, apoi VIP-urile, fie ele din domeniul artistic sau politic (Beyonce, Deep Purple). Printre cei care aleg sa stea la Carol Parc Hotel sunt si romani care isi petrec o zi sau un weekend special aici, pentru a experimenta seductia luxului din Carol Parc Hotel”, adauga Petre.

Gradul de ocupare al unui hotel boutique ajunge, in sezonul de varf, similar cu cel al hotelurilor de lux din Capitala, de 70-80%, desi Sylvia Petre considera improprie o comparatie intre un hotel exclusivist cu un numar mic de camere si marile unitati hoteliere de lux din tara cu sute de apartamente.

„Putem vorbi de un grad de ocupare in cadrul hotelurilor medii, cu preturi mici, dar nu si atunci cand vorbim de un hotel exclusivist. Ritmul de ocupare este cel al industriei in general si anume perioadele septembrie-noiembrie si martie-iunie sunt cele mai active”, explica aceasta.

Carol Parc Hotel are doar 19 camere, printre care un Junior Suite si 3 apartamente, restaurantul Poem cu bucatarie internationala rafinata si un Piano Bar. „Costul este mai mare in comparatie cu cel al camerelor standard de la alte hoteluri de lux. Daca insa comparam apartamentele, acestea au acelasi cost. Pretul La Carol Parc Hotel se justifica prin serviciile oferite”, adauga managerul hotelului.

Astfel, room-service-ul permanent, receptia ”la care nu se formeaza niciodata cozi”, serviciile de curatenie de doua ori pe zi, cartile de pe rafturile din camera si florile alese pe gustul viitorului client, cosmeticele de lux justifica pretul mai ridicat al unei nopti intr-un hotel boutique. Preturile variaza, in cazul Carol Parc Hotel, de la 290 de euro o camera standard cu mic dejun continental inclus, la 1.500 de euro (900 de euro in weekend) pentru apartamentul regal Carol Parc Suite, cu doua dormitoare, doua bai de dimensiuni foarte mari si un living. Camerele se remarca prin design-ul unic si imbinarea istoricului cu elementele tehnologiei moderne, ceea ce da un punct in plus unui astfel de hotel boutique.


Hotelurile boutique din Romania

O posibila explicatie pentru dezvoltarea incipienta a hotelurilor boutique in Romania, in special in Bucuresti, este insusi „circuitul inchis” in care activeaza si targetul de nisa vizat.

„Adesea, hotelurile de tipul small luxury sunt ascunse de ochiul publicului larg, atat fizic, cat si din punct de vedere comercial. Se gasesc numai in ghiduri specializate sau birouri de turism de lux. Nu oricine are acces la ele. Pentru a sti de ele, ai nevoie de mijloacele financiare pentru a-ti permite o calatorie de lux, trebuie sa afli despre acest tip de hotel, sa il experimentezi, sa ajungi sa ii cunosti avantajele si sa le apreciezi. Este un intreg proces”, argumenteaza Sylvia Petre.

Este deci evident ca nu este necesara o promovare catre mass market, iar advertising-ul performat de marile lanturi hoteliere de lux nu isi are sens. Concret, vorbim de word-of-mouth, site-uri si publicatii de nisa, cum este si Conde Nast Traveller, care a inclus si Carol Parc Hotel in top-ul Hot List al locatiilor exclusiviste din intreaga lume, acesta fiind si singurul hotel din Romania prezent in top.

Hotelurile boutique din tara stau inca „intre admiratie si scepticism”, poate si datorita faptului ca piata este abia in formare, iar gusturile romanilor cu bani trebuie educate si inspre aceasta directie, unde mai putin poate insemna si mai mult. „In Romania, luxul este inca asociat cu marimea”, incheie managerul Carol Parc Hotel.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri