Creati o fundatie sanatoasa a afacerii dumneavoastra prin combinarea entuziasmului cu corectitudinea.
Antreprenorii tind mereu sa exagereze succesul afacerii lor, mai ales cand vorbesc cu investitorii de start-up-uri. Ei exagereaza potentialul pe piata al produselor lor pentru a gasi parteneri de distributie. Ei exagereaza soliditatea strategiei lor pentru a angaja lucratori. Construirea unei afaceri fara exagerari nu este usoara, dar exista o delimitare clara intre exagerarea optimistica si minciunile desavarsite. Specialistii in domeniu va sugereaza cateva cai care sa va ajute sa va inaltati start-up-ul fara a va vinde sufletul sau a croi o panza de minciuni.

Dezvoltati proiectii financiare care sunt inradacinate in adoptari verificabile.

De obicei, firmele cu capital de risc si investitorii de start-up-uri (“angel investors”) vor sa vada proiectii financiare care se ridica repede. Adesea, antreprenorii se simt obligati sa exagereze proiectiile pentru a arata ca afacerea lor poate atinge un miliard de dolari pe valoarea pietei in cativa ani. Nu exista niciun punct pentru crearea unui set de proiectii care nu sunt bazate pe o realitate. O modalitate prin care sa creati proiectii realiste este sa incepeti cu un avocat care sa poate discuta si dezbate cu investitorii.

Oferiti salarii stabile, dar care sa creasca daca afacerea se dezvolta

Una dintre cele mai dificile sarcini pentru antreprenori este de a convinge angajati talentati sa se alature echipei si sa stea alaturi de aceasta inainte ca afacerea sa devina profitabila sau stabila. In calitate de proprietar al unui start-up, va veti confrunta cu o alegere: platiti-va angajatul cu un salariu al pietei si sa pariati ca puteti dezvolta afacerea pentru a justifica salariul sau sa impartiti riscul cu angajatii dumneavoastra prin platirea unui salariu mai scazut plus stimulente echitabile.

Majoritatea antreprenorilor experimentati va vor spune ca este mai simplu sa impartiti riscul cu angajatii pana cand veti avea finantari sau pana cand produsul dumneavoastra va avea impact pe piata. In timp ce aceasta este o modalitate echitabila, adesea antreprenorul se afla intr-o pozitie precara cand recruteaza angajati deoarece exagereaza cat de dezvoltata este strategia companiei sau cat de populare sunt produsele companiei.

Citeste si:

De obicei, angajatii sunt primii care stiu cand perspectivele financiare au scazut, cand strategia greseste si cand produsele nu se vand, de aceea e bine sa le prezentati riscurile de intrare intr-o companie noua. Mai bine impartiti cu noii angajati castigurile din afacere decat munca lor sa fie apreciata. De exemplu, un mod inteligent de a impartasi riscul cu angajatii dumneavoastra este de a pastra o parte din profit pentru a creste salarile lor de baza, reprezentand o crestere a afacerii.

Spre exemplu, oferiti o crestere a salariului de baza de la 1.500 lei la 2.000 lei cand compania are cresteri de success, iar apoi la 2.500 lei cand profitabilitatea este atinsa. Acest plan de compensatii va costa mai putin decat de a promite ca veti plati bonusuri, care vor costa mai mult, sau subventii care si acestea sunt scumpe pentru companie.

Atrageti-va clientii pentru a fi primul din piata

Antreprenorilor de success le place sa povesteasca mereu despre cum si-au castigat primul client. In timp ce lucreaza inafara fisetului sau a garajului, ei printeaza carti de vizita cu o adresa prestigioasa si un logo ciudat si incheie afacerea. Aceasta este ceea ce vand. Exagerarea stabilitatii sau a marimii companiei dumneavoastra pentru a va asigura primul client este doar un subiect de legenda.

Chiar daca produsul dumneavoastra nu este gata, puteti folosi o abordare similara pentru a creste veniturile afacerii dumneavoastra prin atragerea de investitori si parteneri care pot oferi un suport financiar care sa va ajute sa fiti primul. Exista un anumit prestigiu in a face parte din primul grup de investitori, parteneri sau clienti care ajuta la lansarea afacerii. Creati sentimentul de exclusivitate.

Cereti o invitatie pentru a folosi produsul dumneavoastra beta. Faceti-va auzite planurile si echipa dumneavoastra prin intermediul blog-urilor pe care investitorii le citesc. Este mai putin nevoie sa exagerati daca dumneavoastra stabiliti asteptarile produsului dumneavoastra care este in curs de testare printre cei care vor sa-l adopte.