"Totul a inceput cu CIEL Awards, in 2006. Am castigat 2.000 euro cash si 15.000 euro credit, fara dobanda si comision. Am inceput CaptainGo dupa ce mi-am dat demisia dintr-o firma de consultanta, in care am lucrat un an de zile dupa ce am terminat facultatea. Primele activitati antreprenoriale le-am avut in studentie", isi aminteste Marcu.

CIEL Awards este un proiect realizat de Fundatia CIEL Romania, fundatie corporativa a companiei CIEL Romania. Proiectul ii sprijina cu fonduri nerambursabile pe tinerii care au un plan de afaceri valoros, dar care nu au resurse financiare si logistice necesare.

Lavinius Marcu a ales sa inceapa un start-up in acest domeniu pentru ca a mai avut un proiect in sectorul turismului. Totusi, el nu crede in domenii norocoase sau "potrivite".

"Antreprenorul in serie este o persoana care intuieste oportunitati, indiferent de domeniu. Prin urmare, in mod cert ma voi orienta, pe viitor, si catre alte domenii", a declarat el.

In momentul de fata, CaptainGo lucreaza cu peste 550 de hoteluri din Romania si spera sa ajunga la 1.000 pana la sfarsitul anului. In urmatoarea perioada, vor fi adaugate in sistem tot mai multe pensiuni.

Lunar, sunt adaugate pe site intre 10 si 15 hoteluri din Romania, iar de luna aceasta CaptainGo a inceput sa ofere si pachete in afara tarii, drept pentru care numarul de anunturi postate pe site va ajunge pana la 20/luna.

Dintre utilizatorii site-ului, aproximativ 2% devin si clienti, spune antreprenorul. "Rata de conversie este standard, intre 1 – 2%."

In prezent, clientii CaptainGo sunt aceia care calatoresc in interes de afaceri, liber profesionistii sau companiile care isi trimit angajatii in delegatii, adica firmele mici sau medii.

Cele mai multe cereri pe care le inregistreaza sistemul de rezervari hoteliere al lui Marcu sunt cele in afara perioadelor de sarbatoare, deoarece turismul de afaceri este nisa CaptainGo.

Singura sursa de venit pe care o are site-ul este comisionul din rezervarile efectuate.

"Acest comision este perceput de la hotelieri, clientii nu platesc nimic in plus, ci mai mult, fac economie, pentru ca tarifele CaptainGo sunt mai mici decat cele de receptie", arata fondatorul proiectului.

Referitor la afacerile pe care le-a avut compania anul trecut si la dinamica cresterii fata de aceeasi perioada a lui 2007, Marcu a declarat ca rezultatele financiare vor fi publicate la sfarsitul acestei luni. "Tot ce pot sa va spun este ca avem profit", adauga el.

Cat despre piata in care opereaza, acesta spune ca tarifele la hoteluri au scazut puternic, chiar cu 50% in unele cazuri, dar numarul de nopti de cazare a crescut pentru CaptainGo.

"Este si normal, fiind inca o companie in crestere", mai spune seful companiei.

Cota de piata pe care o detine CaptainGo este greu de estimat, intrucat, in acest moment, nu exista statistici legate de nisa de rezervari online pe segmental hotelurilor din Romania.