SimPlus a facut parte pana in 2007 din grupul ParlaTel, an in care Boabes s-a decis sa vanda compania de telefonie fixa si Internet catre Digital Cable Systems, controlata de fondul de investitii AIG NEW Europe Fund II.

In acest moment, SimPlus ofera servicii de interactivitate pentru mai mult de 16 canale TV si ofera o gama larga de solutii interactive, precum solutii complete de afisare pentru televiziune, micropayment - abonamente la ziare, abonamente IPTV, jocuri de televiziune, solutii de dating, mobile content.

Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 2 milioane euro, iar pentru 2009 estimeaza o crestere de cel putin 30%, pana la 2,6 milioane. In cel mai optimist scenariu, seful companiei vede o dublare a afacerilor, comparativ cu anul trecut.

"Insa, chiar daca 2009 sta sub semnul crizei, SimPlus are ganduri mari in ceea ce priveste profitul pe care il va obtine in acest an", spune fondatorul companiei. Astfel, Boabes mizeaza pe un profit de 350.000 euro, fata de 150.000, cat s-a inregistrat anul precedent.

"Criza incurajeaza tipul nostru de business – noi lucram cu canale media care au probleme cu vanzarea spatiului de publicitate si, prin urmare, apeleaza mai mult la ajutorul nostru, care consta in monetizarea air-time-ului (timp de transmisie)", explica acesta.

In totalul afacerilor companiei, solutiile de televiziune (televoting, jocuri etc.) aduc circa 60% din venituri. "Insa si veniturile atrase de segmentul de plati online au o crestere importanta", a declarat el.

Piata din care face parte SimPlus este una concurentiala si tentanta pentru jucatorii externi, insa pana acum, de sapte ani, doar companiile locale au reusit sa se mentina constant in acest domeniu, "fiind unul in care profitul il faci prin perseverenta".

Principalii competitori ai companiei pe piata locala sunt Voxline si Intertel.

Boabes are in plan sa se extinda la nivel regional prin achizitia de noi companii si prin largirea portofoliului de servicii. "Avem servicii active in Bulgaria, Ungaria si Moldova, urmeaza Turcia si Azeirbadjan in urmatoarele doua luni", spune el.

Din luna iulie 2009, SimPlus pune la dispozitia romanilor care viziteaza Albena (Bulgaria) posibilitatea de a-si plati parcarea printr-un SMS.

"SimPlus a putut face acest serviciu activ prin parteneriatul cu societatea care administreaza statiunea Albena, integrand tehnologiile noastre cu solutia pe care statiunea deja o avea implementata pentru retelele din Bulgaria", declara CEO-ul companiei.

Albena a fost aleasa deoarece este principala statiune de pe riviera bulgareasca solicitata de romani.

"Daca in 2004 au fost aici 1.780 de turisti romani, anul trecut s-a ajuns la 52.500 de turisti din tara noastra, adica 25% din totalul turistilor care au mers in Bulgaria", completeaza antreprenorul.

In prezent, SimPlus are aproximativ 1.100 de clienti directi si indirecti si 14 angajati.

DCS: Internetul aduce deja 2 mil. lei/luna la veniturile grupului

DCS: Internetul aduce deja 2 mil. lei/luna la veniturile grupului