Daca antreprenorii ar putea sa recupereze tot timpul si toti banii pe care ii risipesc afacerile acestora ar avea o pozitie mult mai buna.

Pentru a castiga lupta cu start-up-ul, trebuie sa fiti chibzuit cu banii pe care ii aveti. Trebuie sa ii cheltuiti pe lucruri care garanteaza succesul si nu in cele care va fac sa va simtiti si sa aratati ca un om de afaceri. Trebuie sa va orientati catre ceea ce consumatorii au nevoie, nu catre ceea ce aveti dumneavoastra nevoie.

Inainte de a semna un cec sau un contract trebuie sa va puneti intrebarea daca ceea ce faceti va ajuta la dezvoltarea afacerii dumneavoastra.

Specialistii revistei Entrepreneur.com ne prezinta greselile prin care antreprenorii isi cheltuiesc capitalul greu obtinut.

Dezvoltarea unor logouri sofisticate. Acestea va pot face sa va simtiti ca un antreprenor, dar nu vor aduce si venituri. In schimb, puteti sa il construiti folosind resursele proprii.

Birourile scumpe. Sa lucrati intr-o bucatarie poate nu este cea mai buna optiune, insa daca aveti nevoie de acest spatiu, il puteti transforma intr-o incapere pentru a nu plati chiria pentru una noua.

Masina a companiei. Ultimul tip de masina de lux nu va face un om de afaceri, doar mai sarac. Daca actuala masina este functionabila, achizitionarea uneia noi este o risipa de bani.

Citeste si:

O alta modalitate de risipa a capitalului este sa aveti reclama si site mai scump decat va permiteti. Specialistii in dezvoltarea afacerilor sugereaza ca pentru inceput sa folositi atat cat aveti.

Consultantii. De multe ori acesti consultanti se dovedesc a fi inutili si nu reprezinta o necesitate absoluta.

Incepeti o afacere pentru ca prietenilor dumneavoastra le place ideea. Sa placi o idee si sa o admire este un lucru obisnuit, insa lucrurile se schimba complet daca te arati dispus sa cheltuiesti bani pentru o astfel de idee care in fond nu garanteaza profitul.

Strategie de marketing bazata pe considerentele dumneavoastra. Sa acordati o atentie deosebita consumatorilor dumneavoastra nu inseamna ca renuntati la idealurile dumneavoastra. In schimb, puteti face studii de piata despre ceea ce citesc, ce mananca si ce urmaresc consumatorii la TV. Iar ulterior construiti mesajul bazat pe ceea ce vor acestia.

Subestimarea competitiei. Sau sa considerati ca nu aveti asa ceva. Orice plan de afaceri care sustine ca nu are competitie este sortit esecului. Daca nu intelegeti competitia directa si indirecta, nu intelegeti piata, iar daca nu va intelegeti piata o sa fie din ce in ce mai greu sa faceti ceva ce nu veti reusi niciodata.

Increderea ca produsul sau serviciul dumneavoastra este ceea ce se vinde. Un adevar valabil este ca o strategie buna de marketing este mai importanta decat un produs bun. Proprietarii de companii se vor mandri mereu cu produsele si serviciile pe care le detin. Unul de succes le va cere mult timp pentru a afla cine le cumpara si cum vor ajunge acestea la consumatori. Produsele nu se vand, ci marketingul o face.