Reprezentantii Tarom, acuzati de PSD ca au practicat tarif dublu fata de alte companii pentru transportul romanilor din Japonia, au declarat, pentru Mediafax, ca preturile au fost calculate in functie de taxele si serviciile la sol, mai mari in cazul companiilor care nu au curse regulate.
""Tarom nu a vandut niciun bilet individual pe cursa catre Japonia. Biletele individuale sunt vandute de companiile aeriene doar in cazul curselor regulate. Nu exista acord aerian bilateral intre Romania si Japonia care sa permita operarea de curse regulate", au spus reprezentantii operatorului aerian national, potrivit Mediafax.

Pentru cursa Tarom Bucuresti -Tokyo - Bucuresti, preturile transmise de catre operatorul aerian Ministerului Afacerilor Externe au luat in considerare doar baza de cost realizata ca urmare a estimarilor primite de la subcontractanti.

Reprezentantii Tarom inteleg prin subcontractanti taxele de aeroport (avionul a zburat cu escala), serviciile de handling (n.r. - complex de servicii pentru asistenta avioanelor si a pasagerilor in timpul stationarii pe aeroporturi) si taxe de survol.

Ei au adaugat ca decontarea sumei catre Ministerul Afacerilor Externe se va face la valoarea facturilor primite de la subcontractanti.

Vicepresedintele Departamentului de Transport al PSD, Dragos Titea, a acuzat joi compania Tarom ca ar fi practicat un tarif dublu fata de alti operatori in cazul transportului romanilor care au dorit sa paraseasca Japonia.

Social-democratul a afirmat ca pretul perceput de compania Tarom pentru biletele de transport Tokyo-Bucuresti, in cazul zborului destinat romanilor care au dorit sa paraseasca Japonia, ar fi fost de 1.707 euro.

Spre comparatie, a adaugat el, un bilet dus-intors catre si dinspre Tokyo ar costa intre 831 euro, la British Airways, si 989 euro, la Air France.
Titea a solicitat conducerii Tarom sa explice diferenta de pret a biletului, in conditiile in care costul unui transport aerian dus-intors Bucuresti-Tokyo ar fi fost de 200.000 euro.

Premierul Emil Boc a declarat luni ca statul roman acopera doar o parte din costul de transport al cetatenilor romani din Japonia care vor sa revina in tara, iar acestia trebuie sa suporte la randul lor anumite cheltuieli, prin angajamente de plata, deoarece pe bani publici nu pot fi facute acte de caritate. El a raspuns astfel intrebat de jurnalisti cum comenteaza faptul ca multi dintre romanii aflati in Japonia s-au plans de faptul ca nu au avut bani pentru transportul in tara, desi au dorit sa revina in Romania.

Ministrul de Externe, Teodor Baconschi, a declarat, tot luni, ca biletele de avion pentru repatrierea romanilor din Japonia au fost subventionate de stat, au avut un "tarif rezonabil", altfel ar fi costat 2.000-3.000 de euro si a considerat drept "acuzatie infama" criticile privind o posibila specula.

Bugetul Ministerului Afacerilor Externe a fost suplimentat, duminica, de Guvern cu 1,1 milioane lei, pentru acoperirea cheltuielilor de transport si asistenta consulara pentru cetatenii romani aflati in Japonia si care doresc sa revina in tara.

O aeronava TAROM cu destinatia Bucuresti - Tokyo - Bucuresti a aterizat, duminica noaptea, pe aeroportul "Henri Coanda", avand la bord aproape 30 de romani repatriati din Japonia, majoritatea femei si copii. Unele dintre persoanele repatriate si-au exprimat nemultumirea fata de faptul ca autoritatile romane le-au cerut sa achite biletele de avion, respectiv 1.000 de euro pentru adulti si 500 de euro pentru copii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri