Fondurile totale europene disponiblie pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica in perioada 2007-2013 sunt de 75 milioane euro.

Din aceasta suma, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a cheltuit in 2010 pentru crearea brandului turistic si pentru diverse evenimente de promovare, 9,87 milioane de lei.

Printre evenimentele din 2010 se numara lansarea si prezentarea brandului turistic la expozitia mondiala de la Shanghai, dar si pe pietele din SUA, Marea Britanie, Austria, Germania, Polonia, Franta, Spania, Italia si Rusia.

Peste 19,4 milioane de lei costa o serie de evenimente organizate in acest an, printre care campanii de publicitate prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV si pe posturi de radio, creatia, designul si productia pentru sase spoturi publicitare (filme descriptive) de promovare turistica, precum si participarea MDRT la targurile de turism de la Viena, Stuttgart, Madrid, Paris, Boston, Milano, Munchen, New York, Budapesta si Berlin.

Alte 17,7 milioane de lei au fost alocate, tot in acest an, pentru o campanie de promovare prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV cu acoperire internationala, pentru campania de promovare prin intermediul pugilistului Lucian Bute si o alta constand in publicitate outdoor prin intermediul pilotului de Formula 2 World Championship Mihai Marinescu in sezonul competitional 2011, dar si pentru realizarea unui studiu de marketing in domeniul turismului pentru Bucuresti, aferent perioadei 2011-2015.

Citeste si:

S-au mai alocat bani pentru realizarea mai multor tipuri de brosuri de prezentare a produselor romanesti, in limbile romana, engleza, franceza, germana, italiana, spaniola, poloneza si rusa.
Acestora li se adauga participarea MDRT la diverse evenimente la Paris, New York, Frankfurt si la targul de turism al Holliday Market, desfasurat in luna martie la Bucuresti.

Pana la sfarsitul anului MDRT a mai alocat 57,3 milioane de lei pentru realizarea de obiecte si materiale promotionale cu rol in promovarea brandului turistic al Romaniei, achizitionarea serviciilor de management de proiect pentru coordonarea activitatilor de promovare a brandului. Suma include si finantarea promovarii Romaniei ca destinatie turistica si a brandului turistic national la Gala Internationala de Box Profesionist organizata de Federatia Romana de Box pe 9 iulie la Bucuresti.

Tot finantate din cele 57,3 milioane de lei s-au desfasurat sau urmeaza sa aiba loc pana la sfarsitul anului o serie de evenimente, printre care participarea la targurile de turism de la Varsovia, Londra sau Szalzburg, dar si crearea, proiectarea, amenajarea si functionarea "Standului Romania" pentru participarea MDRT la principalele targuri turistice interne si internationale programate in tarile europene si extraeuropene in perioada 2011-2013.