Numarul de clienti ai pentru acest segment a fost de 53.149 in primele noua luni, cu o valoare medie a vanzarilor pe client de 1.148 lei (267 de euro).
Incasarile din vanzarea de servicii si pachete pe destinatii externe au crescut cu 28%, la 36,4 milioane de lei (circa 8,47 milioane euro) si reprezinta peste 31% din cifra totala de afaceri. Numarul de turisti pentru destinatii externe care au calatorit cu Eximtur in primele noua luni a fost de 25.763, iar valoarea medie a pachetului pe turist a fost de 1.393 lei (324 euro).
Turismul in Romania cu turisti romani a scazut cu 16%, aducand firmei incasari de 21,5 milioane de lei (aproximativ 5 milioane de euro). Numarul turistilor care au ales vacantele interne s-a apropiat de 53.000 in primele noua luni.
"Scaderea duratei vacantelor pentru destinatii interne, concurenta destinatiilor externe si disparitia din piata a tichetelor de vacanta si a subventiilor acordate salariatilor romani pentru concedii in Romania au dus la o scadere a interesului pentru vacante interne si la o valoare medie a pachetului turistic de numai 417 lei pe turist (aproximativ 97 de euro)", a declarat Lucia Morariu, presedintele Eximtur.
Pe primul loc in topul destinatiilor externe alese de turistii care au calatorit cu Eximtur in primele noua luni se afla Turcia, cu 4.477 turisti, urmata de Bulgaria, cu 3.997 turisti, Grecia (3.694 turisti) si Spania (2.513 turisti).
"Segmentul de ticketing si business-travel a inregistrat in anul 2011 cea mai puternica crestere, pe fondul consolidarii bugetelor de calatorii ale principalelor corporatii si datorita castigarii de noi clienti corporate indeosebi in locatiile noastre din Bucuresti, Sibiu, Timisoara si Cluj Napoca. Daca perioada octombrie-decembrie nu va fi afectata de semnale proaste in economie si daca mesajele politice vor fi realist-optimiste, apreciem ca vom reveni la rezultatele anului 2008", a mai spus Morariu.
Eximtru detine 14 agentii proprii si doua in regim de franciza, si a aocupat anul trecut locul doi in opul agentiilor de turism din Romania din punct de vedere al cifrei de afaceri (115,7 milioane de lei), dupa Happy Tour (143,4 milioane de lei), dar inaintea Perfect Tour (87,3 milioane de lei), Accent Travel (63,4 milioane de lei) si Marshal Turism (53,4 milioane de lei).
Primele 100 de agentii de turism romanesti au insumat anul trecut afaceri de peste 2 miliarde de lei, in scadere fata de valoarea de 2,3 miliarde inregistrata in anul 2009.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: