Preturile pe care le practica operatorii low-cost nu sint numai un concurent pentru alte companii aviatice. „Este o concurenta si pentru cursele cu autocarul“, spune Traian Badulescu, purtatorul de cuvint al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Oricum, prin desti-natiile care s-au promovat in Romania se poate vedea ca operatorii de transport aerian au o mare parte dintre curse catre tari in care muncesc multi romani. Acest lucru a dus la o cerere foarte mare pentru aceste curse inca din momentul lansarii. „Este normal ca romanii aflati in strainatate sa aleaga aceasta varianta de transport, deoarece ajung foarte repede in tara“, spune Stefan Mladin, ofiterul de relatii publice al Aeroportului International „Aurel Vlaicu“ - Baneasa.

Oferta diversificata

Dupa ce s-a acoperit segmentul de public reprezentat de romanii care muncesc in strainatate, companiile low-cost s-au orientat si catre amatorii de shopping in strainatate. Astfel, exista deja de ceva timp curse catre Paris. Apoi, oferta s-a diversificat. „Budapesta si Viena sint doua dintre destinatiile de shopping preferate ale romanilor, mai ales in perioada sarbatorilor. Merg atit individual, cit si prin agentiile de turism“, spune Traian Badulescu.

Bani putini, confort pe masura

Cei care apeleaza la o companie low-cost trebuie sa fie constienti ca vor beneficia de servicii minime. Sint costuri care nu pot fi reduse, precum cele pentru intretinere, cele referitoare la asigurari sau costurile operationale obligatorii, precum survolul, combustibilul sau taxele de aeroport.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5957&art=14610&cHash=4688d69be6