Romania are peisaje superbe si un patrimoniu cultural foarte bogat. In schimb, preturile sunt de multe ori mai mari decat cele din alte tari iar serviciile lasa mult de dorit. Pe litoral nu se regasesc pachete turistice all-inclusive, partiile de schi sunt mult prea mici si fara dotari iar Taromul pune piedici serioase turismului romanesc potrivit unor operatori straini.

Cu toate acestea, aproximativ 80% dintre turistii germani care au vizitat Romania in ultimii doi ani s-au aratat multumiti de destinatie, deoarece calitatea ofertei turistice le-a depasit asteptarile initiale, mult mai modeste, arata un studiu al Societatii de Promovare Economica a Germaniei in Romania (GTZ/IBD).

Studiul releva ca imaginea Romaniei ca destinatie turistica in randul operatorilor germani este destul de prosta si din acest motiv turistii nu aveau asteptari foarte mari. Majoritatea (51%) reprezentantilor agentiilor de turism germane au de gand sa-si dezvolte oferta cu destinatia Romania si doar 10% au spus ca vor scoate Romania din randul destinatiilor turistice vizate de ei, arata studiul.

Dintre destinatiile romanesti interesante pentru tour operatorii germani, pe primul loc ca pondere se afla zona Bucovinei (48%), urmata de Maramures (17%), Transilvania si Banat (11%), Bucuresti si alte zone (7%). Din perspectiva agentiilor de turism germane cele mai mari probleme ale tursimului romanesc sunte legate de infrastructura, calitatea proasta a drumurilor, de gunoaie si poluare.

De asemenea, reprezentantii agentiilor de turism au remarcat nivelul prea ridicat al preturilor in raport cu calitatea serviciilor oferite, slaba pregatire a presonalului specializat in turism si neseriozitatea partenerilor romani de afaceri.

Potrivit studiului, cele mai mari avantaje turistice ale Romaniei sunt legate de frumusetea peisajelor naturale si de bogatia patrimoniului cultural, care insa nu sunt suficient protejate si promovate. "Am remarcat in cei cinci ani de cand lucrez in Romania ca exista o grava lipsa de comunicare intre institutiile statului, in ceea ce priveste problemele legate de dezvoltarea turismului. Un exemplu in acest sens este lipsa de comunicare intre Autoritatea Nationala de Turism (ANT) si Ministerul Mediului, in privinta problemei punerii in valoare a plajelor de pe litoral", a declarat, citat de NewsIn, expertul in turism al GTZ/IBD, Wielfried Hildebrand.

"Este incredibil cum de doua luni si jumatate ANT nu are inca un conducator, dar acest lucru nu-l putem spune nici tour operatorilor germani si nici turistilor pentru ca pe ei ii intereseaza doar calitatea produselor turistice romanesti si nu problemele politice", a adpugat Hildebrand.

Citeste si:

Tarom este un obstacol in dezvoltarea turismului romanesc

Tarom este unul dintre cele mai mari obstacole in calea dezvoltarii turismului romanesc, a mai declarat la Targul International de Turism, Wielfried Hildebrand.

Rezultatele unui studiu recent efectuat in randurile tour operatorilor germani arata faptul ca una dintre cele mai mari probleme ale turismului romanesc este legata de compania de stat Tarom. "La Tarom este o mare problema cu rezervarile de grup precum si cu faptul ca aceasta companie nu ofera reduceri pentru tour operatorii, care vor sa aduca in Romania jurnalisti de turism, precum si profesionisti din strainatate, in scopul promovarii turismului romanesc" a mai spus Hilderbrand. El a dat exemplul biroului romanesc de turism de la Berlin care aduce gratuit jurnalisti straini in Romania prin intermediul companiei aeriene maghiare Malev, si nu prin intermediul Tarom.

In opinia reprezentantului GTZ/IBD, o alta problema o constituie faptul ca Tarom a desfiintat cursele de la Dusseldorf si Berlin spre Romania, precum si cursele charter care ajungeau pe aeroportul Constanta.

"O problema suplimentara care impiedica dezvoltarea turismului este data de faptul ca Romania nu si-a deschis inca total piata pentru companiile aeriene low-cost, prin adoptarea acordului Open-Sky. Dupa adoptarea acestui acord de catre Ungaria, numarul de turisti straini care au venit in aceasta tara a crescut cu 20%", a afirmat Hildebrand.

La acest sondaj au participat 134 de tour operatori germani care au raspuns la 28 de intrebari legate de Romania ca destinatie turistica. GTZ/IBD reprezinta un proiect initiat de guvernul german pentru promovarea unor standarde de dezvoltare economica in Romania, inclusiv in domeniul turismului.

Citeste si Statiunile romanesti de schi sunt inferioare celor din strainatate, dar mai scumpe

Statiunile romanesti de schi sunt inferioare celor din strainatate, dar mai scumpe

Statiunile romanesti de schi sunt inferioare celor din strainatate,...