Modalitatle de promovare utilizate in aceasta campanie sunt de tip outdoor, pe mijloace de transport in comun urbane si periurbane si prin intermediul diferitelor tipuri de panouri publicitare, se afirma in comunicat.

"Se vor utiliza aproximativ 300 de city lights (reclame luminoase), autobuze, trenuri, metrouri, trenuri rapide, panouri si colorame", se precizeaza in comunicatul ANT.

in primele noua luni ale anului 2006, au sosit in Romania 266.032 turisti germani, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica.

Aproximativ 80% dintre turistii germani care au vizitat Romania in ultimii doi ani s-au aratat multumiti de destinatie, deoarece calitatea ofertei turistice le-a depasit asteptarile initiale, mult mai modeste, arata un studiu al Societatii de Promovare Economica a Germaniei in Romania (GTZ/IBD), dat publicitatii in luna octombrie.

Studiul releva ca imaginea Romaniei ca destinatie turistica in randul operatorilor germani este destul de prosta si din acest motiv turistii nu aveau asteptari foarte mari.

Majoritatea (51%) reprezentantilor agentiilor de turism germane au de gand sa-si dezvolte oferta cu destinatia Romania si doar 10% au spus ca vor scoate Romania din randul destinatiilor turistice vizate de ei, arata studiul.

Dintre destinatiile romanesti interesante pentru tour operatorii germani, pe primul loc ca pondere se afla zona Bucovinei (48%), urmata de Maramures (17%), Transilvania si Banat (11%), Bucuresti si alte zone (7%). Din perspectiva agentiilor de turism germane cele mai mari probleme ale tursimului romanesc sunte legate de infrastructura, calitatea proasta a drumurilor, de gunoaie si poluare.

Citeste si:

De asemenea, reprezentantii agentiilor de turism au remarcat nivelul prea ridicat al preturilor in raport cu calitatea serviciilor oferite, slaba pregatire a presonalului specializat in turism si neseriozitatea partenerilor romani de afaceri.

Potrivit studiului, cele mai mari avantaje turistice ale Romaniei sunt legate de frumusetea peisajelor naturale si de bogatia patrimoniului cultural, care insa nu sunt suficient protejate si promovate.

"Am remarcat in cei cinci ani de cand lucrez in Romania ca exista o grava lipsa de comunicare intre institutiile statului, in ceea ce priveste problemele legate de dezvoltarea turismului. Un exemplu in acest sens este lipsa de comunicare intre Autoritatea Nationala de Turism (ANT) si Ministerul Mediului, in privinta problemei punerii in valoare a plajelor de pe litoral", a declarat expertul in turism al GTZ/IBD, Wielfried Hildebrand, cu ocazia prezentarii rezultatelor studiului.

"Este incredibil cum, de doua luni si jumatate, ANT nu are inca un conducator, dar acest lucru nu-l putem spune nici tour operatorilor germani si nici turistilor, pentru ca pe ei ii intereseaza doar calitatea produselor turistice romanesti si nu problemele politice", a adaugat Hildebrand.

La sondajul realizat de GTZ/IBD au participat 134 de touroperatori germani, care au raspuns la 28 de intrebari legate de Romania ca destinatie turistica.

GTZ/IBD reprezinta un proiect initiat de guvernul german pentru promovarea unor standarde de dezvoltare economica in Romania, inclusiv in domeniul turismului.