Munisterul IMM-urilor, Comertului, Turismului si Profesiilor Liberale va avea la dispozitie 150 milioane de euro din fonduri structurale pentru promovarea in strainatate a Romaniei ca destinatie truistica, dintre care, intre 20 si 30 de milioane vor fi utilizate pentru realizarea brandului turistic al Romaniei, a spus Morariu.

"Vom lansa o dezbatere publica, in care vom intreba oamenii despre care ar putea sa fie brandul turistic al Romaniei. Astepta idei de la oricine, vom participa la evenimente, la toate targurile de turism din tara", a adaugat Morariu. Potrivit secretarului de stat, comapnia care se va ocupa atat de realizarea brandului cat si de intraga campanie va fi o multinationala, iar licitatia urmeaza sa se desfasoare in primavara anului viitor. "Trebuie sa luam legatura si cu Ministerul de Externe, pentru ca brandul turistic trebuie sa fie un sub-brand al celui de tara", a precizat Morariu.

Secretarul de stat pentru turism a declarat saptamana trecuta ca Romania trebuie sa treaca de la promovarea turistica la o politica de marketing, prin crearea de evenimente si participarea la targuri internationale de turism.

Citeste si:

Secretarul de stat a spus ca principale piete pe care Romania trebuie sa le castige sunt Austria, Italia, Franta, SUA, Germania, Ungaria, Rusia si Marea Britanie/Irlanda, in timp ce Benelux, tarile scandinavice, peninsula Iberica si alte tari din Uniunea Europena, reprezinta piete secundare, iar tari precum China si Japonia sunt piete de oportunitate.

La randul sau, ministrul de externe, Adrian Cioroianu, declara saptamana trecuta ca Romania trebuie sa promoveze pe piata externa mai mult decat mitul lui Dracula, Nadia Comaneci sau Hagi, trebuie sa ofere produse de calitate. in opinia lui, Romania trebuie sa isi coreleze actiunile politice si culturale pentru sustinerea turismului romanesc in strainatate.