"Vom avea un numar de britanici in 2008 care probabil va fi record istoric. Foarte multe companii low cost, Skyair, Wizzair, vor avea noi zboruri spre Romania", a spus diplomatul roman, care este de parere ca marele aflux de turisti britnici va fi cea mai buna campanie de imagine a Romaniei. "Ceea ce vezi cu ochii tai nu se compara cu nimic din ceea ce citesti", a completat ea, facand aluzie la articolele denigratoare la adresa Romaniei si a romanilor publicate de tabloidele britanice.

Matache nu a putut preciza care este cifra turistilor britanici care vor veni in Romania, dar a spus ca exista estimari ale aeroporturilor privind numarul de calatori asteptati. "Va spun ca va fi o crestere mare si ea va incepe inca din octombrie, cand va juca Arsenal cu echipa Steaua. si va lua bataie", a adaugat diplomatul razand. "Va fi batuta la sange", a completat aceasta.

Raduta Matache nu crede in camapnii, "sunt ceva artificial" din punctul ei de vedere. "Nu cred atat de mult in campanii, campaniile presupun ceva articifial, dar cred foarte mult intr-un efort concertat al tuturor celor care fac imaginea Romaniei. Nu este numai Ambasada, o mana de oameni care are un rol important de jucat, dar sunt multi factori care concura la imaginea Romaniei", a mai spus insarcinatul cu afaceri de la Londra.

Citeste si:

Mult mai eficienta pentru a contracara campania din presa britanica de anul trecut a fost actiunea disporei romane din Regatul Unit, care a resimtit dureros toate afirmatiile tabloidelor de la Londra despre romani. "Comunitatea romaneasca din Marea Britanie nu e mare, dar e o comunitate frumoasa, cu oameni deosebiti. Ei au resimtit foarte puternic reactia ziarelor si fiecare in organizatia lor locala a incercat sa faca ceva pentru a reactiona la campania tabloidelor. Pentru a-i arata vecinului ca Romania sa este alta", a precizat Raduta Matache.

In acest moment, exista motive de optimism, intrucat - considera diplomatul roman - exista manifestari culturale in Marea Britanie in sprijinul imaginii Romaniei, s-a deschis la Londra Institutul Cultural Roman, iar filmul romanesc "creeaza un puternic brand de tara".