Peste 2.500 de noi camere de hotel urmeaza a fi inaugurate anul acesta in Bucuresti, iar analistii se asteapta ca in 2008 capitala Romaniei sa continue sa atraga atentia mai multor lanturi hoteliere internationale, arata ultimul studiu al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.
Cu investitii de peste 74 milioane euro si cu patru tranzactii hoteliere importante, 2007 a fost primul an in care piata a capatat importanta si in domeniul hotelier.

Potrivit Colliers, in 2007, oferta a inregistrat o usoara crestere fata de anul precedent, in jur de 4%, insa va cunoaste o crestere semnificativa in 2008, datorita unor inaugurari importante, precum Rin Grand Hotel (1.400 de camere), Ramada Plaza (302 camere) si Radisson SAS (424 de camere) in primul trimestru al anului 2008. De asemenea, se asteapta si inaugurarea altor hoteluri pana la mijlocul anului 2008, contribuind cu un numar important de camere la piata hotelurilor de doua si patru stele si ducand astfel la o crestere a ofertei de camere in Bucuresti cu inca 300 de camere.

"Ne putem astepta ca Bucurestiul sa continue sa atraga atentia mai multor lanturi hoteliere internationale interesate sa intre pe aceasta piata in 2008. Investitiile hoteliere majore din Bucuresti se vor concentra in zona proprietatilor de patru si cinci stele, ceea ce arata o tendinta catre aparitia de hoteluri cu mai mult de 150 de camere, situate in locuri usor accesibile, mai ales pentru oameni de afaceri. Multe proiecte de dezvoltare vor fi de tip mixt, in general ", sustin reprezentantii Colliers.

Potrivit companiei imobiliare, majoritatea tranzactiilor din acest sector vizeaza proprietati operationale. In paralel, multe proiecte initiate anul acesta urmeaza sa se finalizeze in urmatorii 2-3 ani.

Analistii mai spun ca cetatenii straini detin procentajul cel mai mare din vizitele totale in Bucuresti, cu mai mult de 60% din total, pentru ultimii trei ani. Din totalul de sederi peste noapte ale strainilor, 73% au fost generate de cetateni din tarile europene, ceea ce confirma statutul acestei zone ca principala sursa de vizitatori a orasului. Din Europa, cei mai multi turisti vin din Italia, Germania si Regatul Unit.

In plus, Bucurestiul a devenit si o destinatie interesanta pentru companiile care organizeaza intalniri, reuniuni, conferinte si expozitii. "Cererea pentru astfel de evenimente a crescut, in Bucuresti, cu aproximativ 30% in 2007 si se previzioneaza ca va creste in continuare. Pe termen mediu, Bucurestiul ar putea depasi destinatii bine-cunoscute precum Praga, Budapesta sau Varsovia din acest punct de vedere. In ultimii doi ani, veniturile generate de acest segment al pietei au ajuns la aproape 25% din veniturile totale", arata studiul Colliers.

Per total, tarifele medii in 2007 au inregistrat, fata de 2006, o crestere de aproximativ 7% pentru hotelurile de patru si cinci stele. Cum gradul de ocupare a crescut in acelasit timp, dar intr-un ritm mai lent in comparatie cu anul precedent, principalul indicator al venitului, venitul per camera disponibila, a inregistrat o crestere si mai mare, situata la aproximativ 8-9% in comparatie cu 2006.

In Bucuresti se gasesc, potrivit studiului Colliers, 102 hoteluri, cu o capacitate de aproximativ 8.000 de camere, mai putin decat in alte mari capitale europene precum Varsovia, Budapesta sau Praga. Majoritatea hotelurilor bucurestene au sub 50 de camere (57%) si intre 50 si 100 de camere (22%).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri