"Pana acum am cheltuit 53% din bugetul de promovare pentru 2008, ceea ce inseamna ca suntem in grafic", a declarat secretarul de stat in MIMMCTPL, Lucia Morariu, in cadrul conferintei de prezentare a raportului pe primul semestru al Directiei Generale de Promovare Turistica.

Potrivit raportului, in primele sase luni ale acestui an, ministerul a participat la 35 de targuri si expozitii in strainatate, dintre care un targ virtual la New York, si la trei astfel de manifestari in tara. In semestrul II al anului in curs, MIMMCTPL intentioneaza sa participe la patru manifestari expozitionale in Romania.

De asemenea, in cadrul conferintei, secretarul de stat in MIMMCTPL, Lucia Morariu, a precizat ca pana la mijlocul lunii septembrie ar putea fi finalizat caietul de sarcini pentru elaborarea brandului turistic.
"Dupa finalizarea caietului de sarcini urmeaza licitatia internationala pentru alegerea realizatorului, procesul poate dura chiar si doua luni. Dupa acest pas castigatorul va realiza brandul si este posibil sa aiba nevoie de patru - cinci luni, urmand promovarea efectiva", a explicat Lucia Morariu.

Citeste si:

Potrivit acesteia, procesul de promovare dureaza pana in 2013, iar costul total al proiectului este de 75 milioane euro.

Guvernul a aprobat, la inceputul lunii februarie, Programul anual de marketing si promovare turistica, care se refera, printre altele, la popularizarea destinatiilor si a produselor turistice romanesti, la realizarea unor studii de marketing si crearea brandului turistic national, la participarea la expozitii de turism in tara si in strainatate.

Ministrul Ovidiu Silaghi a declarat la acea vreme ca obiectivele ministerului pe care il conduce sunt cresterea ritmului circulatiei turistice din Europa de Vest si din America de Nord cu aproximativ 5% si, in urmatorii trei ani, o crestere anuala de circa 3% a bazei de produs pentru turism.