Varful de sezon pentru Litoralul romanesc va fi cuprins de perioada 20 iulie - 20 august, insa touroperatorii estimeaza ca luna septembrie va atrage multi turisti, datorita preturilor scazute pentru aceasta perioada, dar si a prognozei meteo favorabile, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Nationale a Agentilor de Turism. In ultimii ani s-a observat tendinta unui flux turistic crescut pentru septembrie. Conform statisticii ANAT, statiunea Mamaia ramane in top, cu 40% din vanzari, informeaza Rompres. Acesteia ii urmeaza, in ordine, Saturn, Eforie Nord, Jupiter, Neptun, Venus, Olimp, Costinesti, Cap Aurora, Mangalia si Eforie Sud.

Starea vremii a fost, potrivit touroperatorilor specializati, principalul motiv care a determinat o scadere a circulatiei pe Litoralul Marii Negre. De asemenea, perioada de examene pentru studenti si elevi a descurajat potentialii turisti. „Din nefericire, structura anului scolar precum si a celui universitar in Romania nu este in concordanta cu interesul national in ceea ce priveste buna desfasurare a sezonului turistic. Anul scolar se termina tarziu, iar perioada de examene se prelungeste pana in perioada sezonului“, a subliniat Lucia Morariu, presedintele ANAT. Previziunile agentiilor de turism sunt optimiste pentru perioada care incepe cu a doua parte a lunii iulie si se termina in septembrie. ANAT a solicitat Administratiei Nationale pentru Meteorologie o prognoza si o estimare pentru perioada iunie - septembrie, care este extrem de favorabila.

„Interesul pentru Litoralul Marii Negre exista. Potentialii turisti au fost, insa, descurajati de ploile si inundatiile din ultima vreme. Multi clienti se vor inscrie in perioada imediat urmatoare, dupa ce vor constata imbunatatirea vremii. Avem nevoie de o dovada pratica, anume, de cateva zile insorite. Prognoza Administratiei Nationale pentru Meteorologie este favorabila“, a sustinut Iulian Andrei, presedintele Comisiei de Turism Intern a Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Sunt agentii de turism care au inregistrat variatii ale ocuparii hotelurilor cuprinse intre 25% si peste 90%, in functie de structura de cazare, majoritatea depasind, totusi, un grad de ocupare de 50-60%. Pentru a atrage turistii, o serie de agentii de turism au continuat ofertele de genul „platesti 5 nopti, stai 6“, reducerile pentru plata in avans si au anuntat si alte oferte speciale. De asemenea, anumite hoteluri accepta si solicitari pentru 2 sau 3 nopti.