Potrivit acestuia, in momentul de fata, comisioanele touroperatorilor romani sunt cuprinse intre 15 si 25%.
De asemenea, normele de aplicare a legii mai prevad ca tichetele de vacanta sa cuprinda minimum doua servicii turistice, dintre care unul obligatoriu, respectiv cazarea. "Pentru al doilea serviciu se poate opta intre masa, transport, tratament balnear etc", a precizat reprezentantul FPTR, potrivti NewsIn.

Normele se afla in prezent in stadiul de definire si analiza a propunerilor, urmand ca in cel mult doua saptamani sa fie finalizate, a adaugat Vasilescu.

Sumele corespunzatoare tichetelor de vacanta acordate de catre angajator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, respectiv la calculul impozitului pe venit, in limita a sase salarii de baza minim brute pe tara garantate in plata pentru fiecare angajat, pe an calendaristic, iar pentru salariat sunt scutite de plata impozitului pe venituri si la impozitele sociale aferente.

Tichetele de vacanta sunt emise de catre unitati specializate, autorizate de Ministerul Finantelor Publice, si se pot folosi doar pentru achizitionarea de pachete de servicii turistice in unitatile turistice avizate de Ministerul Turismului.

Tichetele de vacanta au termen de valabilitate un an de la data emiterii, iar valorile nominale permise pentru tichetele de vacanta sunt de 10, 20, 30, 40 si 50 de lei. Contravaloarea tichetelor de vacanta nu se ia in calcul la stabilirea venitului salarial.

Totodata, Ordonanta de Urgenta prevede ca angajatorul si organizatiile sindicale sau reprezentantii salariatilor stabilesc de comun acord unitatea emitenta a tichetelor de vacanta cu care vor contracta prestarea serviciilor de acest tip.