Astfel, in primele noua luni, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 96 milioane lei (22,2 milioane euro), in timp ce in perioada similara a anului precedent cifra de afaceri a fost de 126,2 milioane lei. “Pe tot anul 2008 estimam un declin de 20%, pana la 32 milioane euro. Cel mai important este insa sa nu inregistram pierderi”, a declarat Romulus Craciun, director zonal al Eximtur.

Oficilaul companiei a mai declarat ca estimeaza un profit nesemnificativ pentru acest an de pana la 180.000 de euro.

Pentru aceasta iarna, oferetele externe ale Eximtur sunt orientate in special pe Austria, care reprezinta 2/3 din oferta de iarna a agentiei. “Pe fondul crizei, turistii prefera in special destinatiile apropiate de Romania, asa cum este Austria, pentru ca bugetul necesar este mai mic. Anul acesta sunt la mare cautare sejururile mai ieftine, in detrimentul confortului si al luxului”, a mai declarat Craciun.

Anul trecut, dintre cei 21,9 milioane de tursiti straini care au vizitat Austria, circa 316.000 au fost romani. “Chiar daca anul acesta preturile de cazare nu au scazut, estimam acelasi numar de pasageri romani care vor vizita Austria”, a declarat Gerhard Leskovar, director marketing si vanzari in cadrul oficiului de promovare turistica a landului Salzburg. Destinatia preferat a romanilor este Viena (35,1%), urmata de Tirol (21,3%) si Salzburg (20,3%).

Romanii care calatoresc in Austria stau in medie 5 nopti si cheluiesc circa 270 de euro pe zi.

Agentia de turism Eximtur, detinuta de familia Morariu, a raportat pentru primele 6 luni ale anului o scadere de 23% a cifrei de afaceri, pana la 12,3 milioane euro (51,8 milioane lei).

Compania a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 40,5 milioane euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent.

Top 5 jucatori din turism in primul semestru

Top 5 jucatori din turism in primul semestru