Evolutia business-ului WatchShop: de la infiintare pana astazi

Cu o investitie initiala de aproximativ 50.000 de euro, WatchShop a ajuns la o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro dupa 7 ani de activitate si 22.000 de produse vandute in 2015. Lansata in 2009 cu o singura persoana in echipa, compania a avut o crestere constanta a cifrei de afaceri si numara 19 angajati in prezent. Unul dintre cei mai buni ani ai companiei a fost 2015, cand WatchShop a inregistrat o rata a profitului de 10%.

In primele 5 luni ale anului 2016, WatchShop a atins o cifra de afaceri de peste 550.000 de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de perioada similara a anului trecut si a vandut circa 10.000 de ceasuri, mai multe cu 27% fata de ianuarie–mai 2015.

„Dezvoltarea business-ului mai ales in ultimii ani ne-a determinat sa ne uitam cu atentie la toate rezultatele noastre si sa analizam cum vrem sa mergem mai departe. Asa ne-am dat seama si ca peste 70% dintre cumparatorii de ceasuri din magazinul nostru sunt barbatii – fie ca sunt in cautarea unui ceas pentru ei insisi, fie cauta un cadou pentru un prieten sau pentru o femeie draga din viata lor, barbatii isi doresc produse originale, vor sa fie informati si se bazeaza pe consilierea si cunostintele expertilor nostri. Noi ofeream deja toate aceste lucruri – doar era nevoie sa le spunem mai clar. De aceea, acum suntem singurul magazin online cu ceasuri si accesorii dedicat barbatilor. Asta nu inseamna ca neglijam doamnele – dimpotriva, ele pot veni la noi cu certitudinea faptului ca putem ajuta atunci cand sunt in cautarea ceasului potrivit pentru el”, a declarat Catalin Florea, CEO WatchShop.

Ce cauta barbatii romani la un ceas

Conform datelor WatchShop, barbatii care cumpara ceasuri se uita la caracteristici precum: functii (de exemplu, iluminarea), complicatii (cronograf, cadrane mai multe s.a.), brand, calitatea materialelor si rezistenta lor in timp, dar si posibilitatea de a-l utiliza in anumite contexte (de business, sport etc.). De asemenea, barbatii sunt interesati si de servicii conexe, cum ar fi existenta unui service.

Citeste si:

Pe langa ceasuri, cumparatorii de pe WatchShop.ro cauta si curele si diverse accesorii pentru ceasuri. Cei mai multi cumparatori de ceasuri de pe WatchShop.ro provin din Bucuresti. In topul oraselor cu cei mai multi cumparatori de ceasuri sunt si Constanta, Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca.

Cele mai bine vandute branduri online in primele 5 luni ale lui 2016 au fost: Accurist, Atlantic, Casio, Citizen, Festina, Fossil, Orient, Seiko, Sekonda, Suunto, Swatch, Timex, Tissot si Zeppelin.

Planurile WatchShop pentru 2016

Pentru anul 2016, reprezentantii companiei estimeaza o crestere de 50% a cifrei de afaceri fata de anul anterior.