IMM-urile reprezinta in Europa circa 99,8% din totalul companiilor, iar acestea aduc 58% din TVA.

Circa 92% din IMM-uri folosesc mai putin de 10 persoane.

“Perceptia si atitudinea cetatenilor europeni fata de antreprenoriat ar putea fi mai pozitiva”, spune Curavic.

In Europa preferinta pentru antreprenoriat este de 45%, in timp ce in America este de 55%.

De asemenea, perceptia pozitiva a antreprenorilor este mai putin frecventa in Europa decat in Statele Unite: 49% versus 73%.

Principalele motive ale cetatenilor europeni ca antreprenori sunt independenta si sansa de a face ceva de interes personal (68%), libertatea in a-si alege propriul loc si programul dorit (35%), venituri mai mari (20%), potrivit unui sondaj al Eurobarometer.

Cetatenii europeni considera ca a deveni antreprenor este dificil.

Potrivit unui studiu al Eurobarometer realizat cu antreprenori din 27 de tari, la intrebarea “Este dificil sa iti pornesti propria afacere intrucat ai nevoie de bani?”, circa 35% din respondenti au spus ca sunt total de acord, 46% ca sunt de acord, iar 10% ca nu sunt de acord.

La o alta intrebare, “Este dificil sa iti incepi propria afacere din cauza procedurilor administrative complexe?”, aproximativ 29% din intervievati au fost total de acord, 42% au fost de acord, iar 16% in dezacord.

La intrebarea “Este dificil sa obtii suficiente informatii despre inceperea unei afaceri?”, circa 17% din cei chestionati au raspuns ca sunt total de acord, 34% au spus ca sunt de acord, iar 29% au infirmat.

Saptamana europeana a IMM-urilor 2010 este o campanie pan-europeana care are loc in 37 de tari participante. Evenimentele sunt organizate la nivel national, regional sau local de catre organizatiile de intreprinderi, organismele abilitate sa acorde sprijin, precum si de autoritatile nationale, regionale si locale din tarile participante.

Citeste si Sectorul IMM, generator de job-uri in Europa?

Sectorul IMM, generator de job-uri in Europa?

Sectorul IMM, generator de job-uri in Europa?