2 / 4

Orice companie „sufera” mai mult sau mai putin de pe urma concediilor

In functie de organizare, planificare, chiar si de beneficii alocate, precum si de natura colaborarii cu salariatii, gestionarea concediilor de odihna in sezonul estival afecteaza mai mult sau mai putin activitatea companiilor.

„Companiile sunt afectate nu doar din cauza concediilor propriilor angajati, ci si din cauza faptului ca dintre partenerii de afaceri, dintre clientii si furnizorii companiilor o mare parte au la randul lor un numar considerabil de angajati in concediu. Asadar, se creeaza un cerc vicios care influenteaza la randul sau un numar mare de angajati, in special din zona serviciilor in a-si aloca zilele de concediu in sezonul estival”, sustine Anca Neagu.

In functie de destinatia aleasa, un concediu indelungat implica un buget mai mare. Exista companii care contribuie cu prime de concediu sau deconteaza o parte a sejurului. In acest context, un angajat bugetat suplimentar isi poate permite o destinatie exotica, chiar si in afara sezonului estival, potrivit consultantului Professional.

„Acest aspect este favorabil pentru salariat si eficient pentru companie. Prioritatea de alocare a concediului de odihna, in functie de vechime sau performante, este una dintre metodele aplicate. In acest caz, persoanele cu vechime si rezultate bune au prioritate in obtinerea concediului de odihna. O metoda clasica este fragmentarea atributiilor si distribuirea acestora colaboratorilor cu pozitii similare in departament. O metoda mai nou aplicata pentru pozitiile de entry-level cu atributii de complexitate redusa care nu necesita pregatire indelungata este inlocuirea sezoniera a persoanei, prin angajarea pe durata determinata a unui nou salariat”, subliniaza Neagu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri