1 / 4

Bugetate intocmite cu strictete

Rigoarea selectiei furnizorilor de training este foarte mare, iar companiile solicita deseori acestora, inainte de a lua orice fel de decizie – sustinerea de sesiuni „demo”, in cadrul carora sa evalueze mai bine prestatia trainerului, metodele de livrare si impactul asupra participantilor.

"Randamentul investitiei este foarte atent masurat in timpul si la finalul sesiunilor de curs. [...] Alte particularitati in acest an, care reies din discutiile pe care le avem permanent cu departamentele de resurse umane, sunt dezvoltarea de traineri interni, solutiile de e-learning si chiar cumpararea de carti de business”, afirma Oana Scarlat, director de marketing al companiei EXEC-EDU, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata programelor complexe de instruire manageriala si consultanta din Romania, infiintat de ASEBUSS.

Pentru acest an, companiile multinationale si cele care au o fluctuatie mare de persoanal au aprobat bugete de training similare celor din 2009, insa departamentele de resurse umane au cautat metode de a internaliza furnizarea trainingurilor de masa sau de induction – realizate in primele saptamani dupa angajare – suplinind nevoia de instruire prin sesiuni de e-learning, programe de mentoring coordonate de seniori, proiecte cross-departamentale sau prin angajarea unui trainer intern.

De exemplu, in urma proiectului de angajare a 600 de persoane pentru furnizarea de servicii de suport in cadrul Centrului HP de servicii partajate GeBOC, compania a decis sa desfasoare intern trainingurile tehnice si de induction, fiecare angajat stabilind impreuna cu managerul direct planul anual de dezvoltare.

Pe langa programele traditionale de formare, angajatii vor beneficia si de activitati de mentorat sau cursuri on-line si solutii de e-learning – de la cursuri de initiere in project management la programe axate pe dezvoltarea unor competente de business, abilitati tehnice sau de vanzare -, toate realizate cu resurse interne.

Daca in anii 2007 si 2008 Garanti Bank a pus accent pe training in zona de leadership, in 2009 banca s-a axat pe dezvoltarea unui program intern de mentoring. Directorii din sediul central au devenit mentori pentru directorii din sucursale, o solutie de instruire care a scos din joc furnizorii externi de training.

Cu toate acestea, unele programe de training, dedicate in special middle si top managerilor au ramas pe lista activitatilor externalizate catre companiile de training.

“Au fost externalizate in special programele de leadership (dezvoltare de talente, dezvoltare manageriala, schimbare culturala). Din acest punct de vedere, tendinta este o continuare a abordarii din 2009”, afirma Diana Rosetka, general manager al companiei de training UBD.

Andrei Gosu, director general al companiei furnizoare de training Ascendis, considera ca tipurile de training desfasurate in-house in 2010 sunt cele la care trainerii interni au competente.

“De exemplu, unii dintre clientii nostri prefera sa implementeze cu resurse interne trainingurile de vanzari si sa externalizeze programele de managementul performantei. Dar avem si clienti care fac exact invers. Pentru teme repetitive, cu volume mari, majoritatea organizatiilor si-au dezvoltat cursuri interne”, considera Gosu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri