Cel mai mare impact pe care serviciile unui call-center il aduc in economia locala tin in principal de cresterea si generarea de noi locuri de munca, sustin reprezentantii Blue Point, unu dintre cei mai importanti furnizori de servicii de profil la nivel local.

"Fiind intr-o industrie a serviciilor, forta de munca este esentiala, insa, de cele mai multe ori, este calibrata, cantitativ si calitativ, la nevoile proiectului sau proiectelor pe care compania le are la momentul respectiv. Din perspectiva strategiei de business pe care o companie o are in momentul in care deschide o filiala locala, numarul de angajati variaza, prin urmare nu exista un numar recomandat de angajati", a declarat Violeta Rosu (foto mai jos), director general Blue Point.

Cand vine vorba despre dezvoltarea unui call-center intr-un oras din tara, sunt mai multi parametrii care trebuie luati in considerare, in functie, bineinteles, de nevoile si obiectivele companiei la momentul respectiv.

"Desi nu exista un studiu cu date exacte despre industrie, cu siguranta Bucurestiul este locomotiva pe piata de servicii de call-center. Acest lucru se reflecta atat in numarul de business-uri care activeaza in domeniu, cat si in oferta de joburi disponibile pentru Bucuresti. (...) De exemplu, pe langa o optimizare de costuri, sunt companii de call-center care isi deschid filiale locale pentru ca sunt in cautarea unor caracteristici precise in ceea ce priveste forta de munca. Din aceasta perspectiva, fiecare oras vine cu avantajele si dezvantajele sale", a precizat Violeta Rosu.

In acest fel, reprezentantul Blue Point sustine ca nu exista o lista scurta a unor orase cu potential de dezvoltare in zona de call-center. "In functie de nevoile companiei care isi doreste sa isi deschida o filiala locala, fiecare oras poate deveni un loc cu potential de dezvoltare, in functie de un cumul de factori. Se observa insa, mai ales in ultimii ani, o crestere a activitatii in domeniul de outsourcing in orase precum Iasi, Cluj, Brasov", a mai spus Violeta Rosu.

Citeste si:

Intrebata de wall-street.ro care sunt planurile de extindere ale grupului pe plan local si daca vizeaza noi orase pentru dezvoltarea operatiunilor, Violeta Rosu a subliniat faptul ca nu exclude o extindere locala, insa, pe termen scurt, nu este parte din strategia de business a companiei. "In acest moment ne concentram pe o consolidare a businessului si pe o dezvoltare care implica proiecte internationale", a mai spus directorul general Blue Point.

Deschiderea unui call-center, oportunitate pentru tinerii din provincie

Deschiderea unui call-center intr-un oras de mai mici dimensiuni creeaza locuri de munca atat in localitatea respectiva cat si in imprejurimi, sustine, la randul sau, Vladimir Sterescu, director general in cadrul grupului CGS Romania (Computer Generated Solutions Romania).

"Deschiderea unui call center determina o mai buna integrare a fortei de munca tinere pe piata locala si scaderea ratei somajului in randul acestora. Specificul activitatii de outsourcing ne ajuta sa sprijinim tinerii, intrucat munca li se potriveste foarte bine. In mod indirect, un astfel de job ajuta si la profesionalizarea acestora prin intermediul unor traininguri pe care un call center le ofera: dupa terminarea facultatii, cei mai multi dintre absolventi stiu foarte multa teorie, insa au nevoie de un job unde sa invete practic sa presteze o anumita activitate. La noi, de exemplu, trainingul initial dureaza intre 2-6 saptamani si este urmat de traininguri periodice, intrucat in cadrul companiilor, clienti pentru care lucram, apar constant elemente, produse si proceduri noi", a precizat Vladimir Sterescu.

Mai mult, sustine seful CGS, un astfel de centru de suport deschis intr-un oras de provincie va avea parteneriate cu universitati si se va implica in diverse actiuni cu sistemul local educational, ceea ce, chiar daca nu se vede pe termen scurt, va produce schimari pe termen lung in viata orasului respectiv.

"A fi generator de cariere intr-un mediu de lucru cu sute de angajati intr-un oras de talie medie este ceva extrem de vizibil si palpabil, ca veriga a „motoarelor” orasului respectiv", a completat Sterescu.

Bucuresti - Cluj - Iasi, axa dezvoltarii outsourcing-ului in call-center la nivel local. Centrul tarii, noua zona fierbine pe harta de profil

In opinia lui Vladimir Sterescu, director general al Computer Generated Solutions Romania, in tara noastra exista trei categorii de orase. "Vorbim, in primul rand, despre Bucuresti, unde suntem deja prezenti cu circa 1.300 de angajati si planuim sa crestem in perioada urmatoare. A doua categorie de orase dupa atractivitatea fata de baza de resurse umane, cost, limbi straine, sistem educational si proximitate cu un aeroport international sunt: Cluj, Timisoara, Brasov, Sibiu, Iasi, Constanta. Spre deosebire de Bucuresti, care este un oras ce reuseste inca sa creasca din punct de vedere al populatiei, acestea stagneaza sau cresc mai putin decat ritmul investiilor in aceste orase si cererea noua de resurse umane. CGS este prezenta in Brasov si Sibiu cu un total de aproape 2000 de oameni. A treia categorie sunt acele orase cu o medie de 50-80000 de locuitori unde, din nefericire nu poti deschide un centru mare, dar ai acces la talente, ceea ce este un mare avantaj, chiar daca, in ceea ce priveste costuri, nu este atat de eficient.

Conform CCC, companie internationala specializata in servicii de profil, Capitala, cu o populatie de aproximativ 1,7 milioane de oameni, este considerata o piata de desfacere importanta pentru activitatea SSC/BPO, existand, de asemenea, interesul pentru dezvoltarea altor orase, cum ar fi Cluj-Napoca sau Iasi.

"Am intrat pe piata romaneasca in 2007, iar in 2014 am deschis cea de-a doua locatie, in Brasov. Orasul de sub Tampa are aproximativ 232.000 de locuitori, 46.000 dintre ei fiind studenti. Engleza, franceza, spaniola, germana si italiana sunt larg raspandite, ceea ce caracterizeaza orasul Brasov ca fiind o locatie excelenta pentru a presta servicii de business pentru companiile europene. Alaturi de locatia noastra din Bucuresti, Brasov reprezinta mediul ideal pentru strategia noastra locala si interntionala de BESTshoring. Inca vedem un potential ridicat de crestere pentru partenerii nostri, atat locali, cat si internationali, focusandu-ne pe extinderea echipelor noastre existe in 2015", au spus reprezentantii CCC intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Sursa foto: Call Center, Shutterstock