La proiectul dezvoltat de Fundatia Dezvoltarea Popoarelor si cofinantat din fonduri europene pana la finalul acestei luni lucreaza in prezent 13 angajati, zece dintre acestia fiind tineri cu dificultati, a caror varste sunt cuprinse intre 20-23 de ani si care fie provin fie din centre de plasamente, fie sunt persoane cu handicap.

Inaugurata in luna mai a anului trecut, Fabrica de Mozaic a reusit cu cei 13 salariati sa livreze peste 3.000 de metri patrati de mozaic, atat la nivel local cat si pentru export.

La finalul verii, Proiect Mozaic SRL a primit o comanda de peste 1.000 mp de mozaic de la un producator de placi ceramice din Bulgaria, produse care vor fi destinate cel mai probabil pietei vecine, dupa cum sustin reprezentantii grupului.

Fabrica este situata langa Popesti-Leordeni si face parte din complexul de depozite al MenatWork, companie care se ocupa cu distributia de materiale pentru constructii si amenajari, instalatii de echipamente electrice, placari ceramice sau echipamente de ventilatie si climatizare.

Cei 13 angajati ai Proiectului Mozaic isi desfasoara activitatea intr-o fabrica cu o suprafata de 300 de mp, care poate produce pana la 4.500 de mp de modele ceramice pe luna.

Potrivit reprezentantilor companiei, numarul comenzilor a crescut semnificativ in ultimele luni, in special pe fondul cererii venite din tari precum Bulgaria, Italia sau Belgia.

Cat castiga un tanar angajat

Cei 10 tineri cu dificultati care lucreaza la Proiectul Mozaic castiga in prezent circa 800 de lei, conform informatiilor furnizate de reprezentantii companiei.

Chiar daca salariul nu pare foarte motivant, la portile fabricii sunt foarte multi tineri dornici sa lucreze.

“Intentionam ca in viitorul apropiat, o data cu dezvoltarea companiei si cresterea comenzilor sa ne marim si echipa. Avem in prezent peste 15 angajati pe lista de asteptare”, au spus reprezentatii companiei.

Cei 10 tineri angajati lucreaza sapte ore / zi, patru zile pe saptamana si au un program de la ora 9:00-16:00.

Planuri date peste cap de o piata dificila

Inca de la inaugurare planurile reprezentantilor companiei au fost de a creste progresiv business-ul si de a reusi ca in numai un an de activitate sa atinga vanzari de peste un milion de lei. Acest lucru nu s-a intamplat din cauza unui climat de business care nu a favorizat consumul, cererea de pe piata interna pentru placile cu mozaic ceramic fiind mult mai scazute.

Citeste si:

“Am deschis fabrica intr-un moment foarte dificil, cand nu stiam ce inseamna criza, iar acest lucru l-am resimtit din plin. Chiar si asa evolutia de pana acum este una peste asteptarile noastre. Am inregistrat in primul semestru al o crestere de 45% a vanzarilor fata de 2012, ceea ce inseamna o performanta pentru noi. Premisele acestei cresteri au tinut in primul rand de dezvoltarea continua a produselor, dar si faptul ca nu avem o concurenta pe aceasta piata”, a declarat Simona Carobene, administratorul fimei.

La nivel de business, reprezentantii companiei se asteapta ca pana la finalul anului, pe segmentul productiei de mozaic, sa atinga vanzari de 15.000 de euro.

Productia efectiva de placi ceramice din mozaic reprezinta circa 30% din veniturile totale inregistrate de Proiect Mozaic SRL.

“Am inceput productia cu mozaicul obisnuit, iar pe parcurs am dezvoltat si linia de mozaic incizat, de sticla, precum si linia de taiere. De curand am inclus in oferta si mozaicul pentru piscine, fiind singurul producator roman care fabrica acest tip de mozaic cu modele artistice”, a completat Carobene.
Din datele reprezentantilor companiei, piata totala de mozaic din Romania se ridica la o valoare cuprinsa intre 2-3 milioane de euro.

O solutie de crestere: miza pe DIY

Reprezentantii companiei au precizat ca una din variantele pe care le-au luat in calcul privind sporirea vanzarilor ar fi extinderea acoperirii si in marile lanturi de magazine DIY.

“Este o piata dificila, iar cererile sunt inca la un nivel scazut. Concurenta agresiva vine in special din importuri. In prezent circa 95% din vanzari sunt asigurate prin distribuitorul Menatwork. Nu am inceput inca negocierile cu marii retaileri, dar de anul viitor vom testat si acest canal de distributie”, a declarat Simona Carobene.

Fabrica de mozaic este o intreprindere sociala creata de Fundatia Dezvoltarea Popoarelor in cadrul proiectului „Parteneriate active pentru dezvoltarea economiei sociale” cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Fabrica este unul dintre principalele rezultate obtinute din implementarea proiectului cu durata de 3 ani care a avut ca obiectiv dezvoltarea unor noi modele de economie sociala la nivelul a 4 din regiunile Romaniei (Bucuresti-Ilfov, Vest, Nord-Vest si Sud-Muntenia) in scopul facilitarii accesului pe piata muncii a persoanelor excluse/expuse riscului de excluziune sociala si al promovarii unei societati incluzive.

Fundatia Dezvoltarea Popoarelor este o organizatie nonguvernamentala creata in anul 1996 a carei misiune este oferirea de oportunitati socio-educative si de integrare profesionala persoanelor aflate in situatie de risc social.