Fostul director de marketing al Rompetrol si Philip Morris Romania si Bulgaria, Sorin Blaga conduce din luna martie Wave Division, una dintre cele mai mari agentii de implicare a consumatorului de pe piata locala. Din aceasta pozitie sustine cu fermitate ca viitorul comertului traditional nu va fi unul negru atata timp cat va raspunde nevoilor clientilor dupa modelul Internetului sau mobilului.

Sorin Blaga, cu o experienta de peste 20 de ani ani in domeniul marketingului si comunicarii, dintre care treisprezece petrecuti la Philip Morris Romania, spune ca primele luni din acest an au adus “mai mult optimism in piata”, situatie explicata si de numarul mare de pitch-uri la care agentia a participat.

“Pe de alta parte e greu de definit dimensiunea acestui optimism. Eu sunt un mare optimist, cred ca fiecare graunte de optimism va creste mare. Criza nu a insemnat decat diverse forme de schimb de proprietate – unii s-au trezit cu ceva in brate, constient sau inconstient, iar altii au pierdut ceva. Asta inseamna retinere in a lua decizii, cu riscuri sau fara. Si de aici criza”, afirma Sorin Blaga, care gestioneaza un business de 4 mil. euro anul trecut.

Printre cei mai importanti ai Wave Division se numara lanturi de retail precum Lidl sau Mega Image, dar si giganti din industria bunurilor de larg consum ca P&G, Tchibo, Heidi, Strauss, Pepsi Lay’s, Coca Cola, Danone sau Tuborg. Aceasta zona a fost si cea mai vizibila in publicitate. “Optimismul lor vine din faptul ca si ei vad ca partea industriala misca lucruri. Cei care sunt foarte inteligenti, care vor sa isi asume riscuri iau deciziile cu mult timp inainte”, sustine CEO-ul Wave Division.

Pentru acest an Sorin Blaga isi propune atingerea cifrei de afaceri inregistrata in 2012, respectiv circa 4,3 milioane euro, dupa ce anul trecut afacerile au raportat un usor declin, pana la 4 mil. euro.

“Viziunea pe care o impun este sa diversificam foarte mult prin utilizarea tehnologiei in serviciile de consumer engagement. Vom investi in pachete de produse care sa inoveze in implicarea consumatorului si asta va presupune diverse scenarii in privinta profitabilitatii. Eu as pune degetul pe tehnologie, pe mobilitate, pe retele sociale, comunicare in timp real, de departe acesta este viitorul in comunicare”, completeaza Sorin Blaga.

Un proiect la care cei peste 100 de angajati ai Wave Division lucreaza este RFID Marketing, de curand lansat pe piata, o tehnologie prin care toti posesorii unor conturi in reteaua de socializare Facebook vor putea interactiona cu brandurile preferate atunci cand, spre exemplu se afla intr-un cadru organizat unde pot accepta sa primeasca mesaje interactive de la respectiva companie.

“Am doua fete, una de 18 ani si cealalta de 12 ani si urmarind cum gandesc am tras doua concluzii: niciodata magazinele fizice nu vor muri, niciodata relatia cu cel din magazin nu va muri atata timp cat se bazeaza pe consultanta. Retelele de retail traditionale nu vor muri, dar vor trebui sa raspunda consumatorului la fel cum o fac mobilul sau Internetul. Adica, rapid, concis, simplu”, crede Blaga.

Numarul utilizatorilor activi ai serviciilor de telefonie mobila a scazut cu 0,5% in perioada iunie 2012-iunie 2013, la 22,6 milioane, releva datele ANCOM. Mai mult, romanii acceseaza Internetul de pe 1,5 dispozitive, in special de acasa, dar este in crestere segmentul dispozitivelor mobile. Pe retelele sociale sunt patru milioane de romani, la nivel urban, potrivit BRAT.

In privinta evolutiei sistemului de cupoane digitale, introdus in piata in urma cu doi ani, Sorin Blaga declara ca in Romania acesta este putin cunoscut si nu poate estima momentul in care romanii vor fi pregatiti sa isi “planifice cumparaturile”.

“Romanii sunt mai atenti la resursele financiare, chiar iau restul si daca sunt 10 bani, ceea ce este un lucru bun, pe de alta parte nu pot sa isi planifice bugetele. Ma ajuta ca romanii isi fac liste de cumparaturi, insa daca reusim sa ii punem cu listele in fata calculatorului sau telefonului mobil sau amandoua, atunci situatia va fi mai buna”, completeaza Blaga.

Un studiu efectuat de Wave Division in februarie 2012, prin care au fost intervievati un numar de 3007 cumparatori cu acces online, releva faptul ca 70% dintre acestia isi planifica sesiunile de shopping, iar 51% iau in calcul promotiile si reducerile existente in alcatuirea cosului de cumparaturi. Mai mult, un procent de 88% dintre cumparatorii chestionati doresc sa printeze si sa utilizeze cupoanele de reducere si promotiile oferite online. Dintre acestia, 87% sunt dispusi sa schimbe ruta obisnuita de cumparaturi si sa viziteze alte magazine, in care pot folosi cupoanele gasite online sau primite prin email.

Numele bataliei in publicitate va fi anul acesta pe calitatea mesajului si a vehiculului folosit si mai putin pe urlate disperate. Pe oamenii tehnologiei la un click distanta nu ii mai poti pacali”, conchide Sorin Blaga.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri