Acest articol face parte din campania wall-street.ro "Romania descopera bursa", un proiect editorial care isi propune sa aduca in centrul atentiei companii private a caror listare ar putea sa transforme complet Bursa de Valori Bucuresti.

“Ne gandim sa vindem, insa nu acum este momentul pentru ca vrem sa obtinem mai mult pe companie. Asadar asteptam momentul potrivit. La un moment vom face un exit iar atunci vom lua in calcul orice optiune. Fie vom ajunge la o intelegere cu cineva interesat sa cumpere direct, fie vom merge in piata de capital”, a declarat del Valle.

Cand vine vorba de o listare pe Bursa de la Bucuresti (BVB) spaniolul spune ca nu a fost abordat pana acum cu o propunere in acest sens si lasa totodata sa se inteleaga ca piata romaneasca nu ar fi prima optiune.

“Da, am luat in considerare listarea. Nu stiu daca Romania ar fi locul potrivit pentru a face aceasta mutare. Nu ne-a abordat nimeni sa ne propuna o listare pe BVB”, afirma spaniolul.

Pe Bursa de la Bucuresti sunt listate in prezent doar doua companii turistice, insa activitatea acestora este diferita fata de cea a grupului condus de catre Javier Garcia del Valle. Astfel, atat Turism Felix Baile Felix (TUFE) cat si THR Marea Neagra (EFO) opereaza hoteluri si alte unitati turistice in zona Baile Felix, respectiv pe litoralul Marii Negre. De asemenea, cele doua companii sunt foarte putin tranzactionate din cauza dimensiunii si a free-float-ului redus.

Happy Tour, afaceri in crestere cu 40% in ultimii patru ani si revenirea la nivelul anterior crizei

Happy Tour a fost infiintata in anul 1996 ca o afacere de familie. La sfarsitul anului 2007, compania a fost achizitionata de fondul de investitii GED Eastern Fund II, controlat de spaniolii de la GED Capital.

Valoarea tranzactiei nu a fost anuntata oficial, dar se estimeaza ca aceasta a fost cifrata la 10-15 mil. euro. Din 1996 si pana in prezent, GED a investit in Romania peste 100 milioane euro, in 18 companii.

Citeste si:

2008, anul care a urmat preluarii GED, a fost unul dintre cei mai buni pentru Happy Tour, compania inregistrand un castig net de 7,4 mil. lei si afaceri de 184 mil. lei.

Criza s-a vazut insa in rezultatele Happy Tour, in special din cauza faptului ca agentia de turism isi bazeaza o buna parte din activitate pe serviciile corporate oferite companiilor romanesti. Astfel, in 2009 afacerile au scazut cu 34%, in vreme ce profitul a cazut cu 85%, pana 1,1 mil. lei. La acel moment, Javier Garcia del Valle mentiona ca scaderea a fost cauzata de o reducere cu 25% a tarifelor.

In anii care au urmat, cifra de afaceri a fost insa in revenire, urcand cumulat cu 40% in intervalul 2009 – 2012. De altfel, 2012 a fost anul in care afacerile Happy Tour au ajuns la 182 mil. lei, nivel foarte apropiat celui anterior crizei.

Grupul Happy Tour estimeaza ca in acest an afacerile vor ajunge la 70 mil. euro.

Grupul este format din agentia de turism cu acelasi nume, agentia de turism online Paravion.ro, tour-operatorul Prestige Tours si brandul de lux al grupului Travel House.

Cu exceptia estimarii pentru anul 2013, valoarea profitului si afacerilor mentionate in text sunt valabile doar pentru compania-mama Happy Tour (raportate la Ministerul de Finante).

Sursa foto: Compania