Marile lanturi de magazine vor comercializa incepand cu acesta luna legume proaspete produse de peste 200 de fermieri din regiunea de sud a tarii, ca parte a programului “Dor de gust”, o initiativa apartinand Asociatiei Cultivatorilor de Legume.

Cei peste 200 de fermieri romani urmeaza sa livreze anul acesta aproximativ 10.000 de tone de legume precum rosii, castraveti, vinete, varza, ardei, ceapa, salata verde si zarzavaturi. Agricultorii intra astfel in competitie directa cu legumele de import, o categorie care inregistreaza anual cresteri in volum si valoare.

Initiativa apartine Asociatiei Cultivatorilor de Legume, Prodcom Legume-Fructe si Centrul de Comunicare al Fermierilor din Romania. In plus, Agricover asigura suport logistic, tehnic, financiar.

“Programul s-a conturat pe 3 coordonate importante. Prima a pornit din dorinta de a rezolva o problema majora a fermierilor din legumicultura legata de comercializarea si valorificarea productiei in marile lanturi de magazine. A doua – a venit ca un raspuns natural la dorinta consumatorilor romani care solicita produse <<de tara>>, autohtone. Iar a treia – rezolva si problema marilor retele de retail care isi doreau sa satisfaca aceasta nevoie a consumatorilor romani” a declarat Gheorghe Vlad, presedinte Asociatia Cultivatorilor de Legume.

Primele lanturi de retail care comercializeaza deja legumele de la acesti fermieri sunt Kaufland, Auchan si Cora. Legumele provin din bazinele legumicole Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguletu, Gheorghe Doja si Mariuta.

Citeste si:
Cum pot rezista micii comercianti in fata atacului marilor retaileri
Euromonitor: Strategia prin...

Sursa foto: Legume, Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Citește și
Adrian Oros: Secetă ca anul acesta n-a mai fost de 50-60 de ani
Setari Cookie-uri