Alimentele proaspete sunt prezente in 2 din 3 cosuri si reprezinta 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum, arata un studiu realizat de GfK.

Cel mai des, in cosul de cumparaturi al romanilor se regasesc painea, legumele si fructele. Mai mult, produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai multi bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele si mezelurile.

Canalul preferat pentru achizitionarea produselor alimentare proaspete este comertul traditional, care acopera 60% din valoarea totala a acestei piete. Ca si in cazul majoritatii produselor de larg consum, hypermarketul detine suprematia intre formatele comertului modern atunci cand vine vorba despre achizitionarea de alimente proaspete.

Cosul de cumparaturi

“Observam o deschidere mai mare a cumparatorilor de a-si procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumparatorii care intra intr-un hypermarket pun in cos fructe si legume, comparativ cu doar 60% dintre clientii supermarketurilor si ai discounterilor”, spune Raluca Raschip, consumer goods &retail director GfK Romania.

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania a avut in 2012 o cifra de afaceri de aproape 12,5 milioane euro. La nivel global, vanzarile GfK s-au ridicat la 1,51 miliarde de euro.

Sursa foto: Cumparaturi, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri