Cel mai des, in cosul de cumparaturi al romanilor se regasesc painea, legumele si fructele. Mai mult, produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai multi bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele si mezelurile.

Canalul preferat pentru achizitionarea produselor alimentare proaspete este comertul traditional, care acopera 60% din valoarea totala a acestei piete. Ca si in cazul majoritatii produselor de larg consum, hypermarketul detine suprematia intre formatele comertului modern atunci cand vine vorba despre achizitionarea de alimente proaspete.

Cosul de cumparaturi

Citeste si:

“Observam o deschidere mai mare a cumparatorilor de a-si procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumparatorii care intra intr-un hypermarket pun in cos fructe si legume, comparativ cu doar 60% dintre clientii supermarketurilor si ai discounterilor”, spune Raluca Raschip, consumer goods &retail director GfK Romania.

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania a avut in 2012 o cifra de afaceri de aproape 12,5 milioane euro. La nivel global, vanzarile GfK s-au ridicat la 1,51 miliarde de euro.

Sursa foto: Cumparaturi, Shutterstock.com