Uber sustine ca, la prima vedere, hotararea adoptata, marti, in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti nu afecteaza serviciile companiei.

"Analizam si vom reveni cu puncte de vedere sau propuneri in perioada urmatoare, pentru a evita posibile interpretari abuzive. Vrem sa fim partenerii Primariei Bucuresti", au declarat oficialii Uber.

Uber Romania a transmis ca doreste sa coopereze atat cu autoritatile, cat si cu ceilalti parteneri din industria transportului pentru a gasi o solutie viabila, care sa vina in intampinarea soferilor parteneri, utilizatorilor, dar si a orasului.

"In unele tari, Uber functioneaza sub cadrul care defineste serviciile de inchiriere masini cu sofer in regim privat, in timp ce alte state au definit ride sharing-ul ca pe o categorie separata de servicii de transport. Estonia, Lituania, Finlanda sunt exemple de tari care au ales sa reglementeze serviciile de ride sharing-ul si sa implementeze un sistem de licentiere, atat pentru platforma, cat si pentru soferii-parteneri. Astfel de solutii nu numai ca incurajeaza transportul alternativ si reduc numarul masinilor personale, dar impreuna cu serviciile de tip taxi, car sharing si transport public aduc mai multe beneficii comunitatilor locale", se arata in comunicatul transmis de Uber.

Uber este prezent in patru orase si are peste 450.000 de utilizatori Romania, a doua mare piata in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia. Este, totodata, a cincea piata in UE, unde compania este prezenta in 21 de state membre si peste 60 de orase

Pozitia Clever Taxi cu privire la decizia Primaria Bucuresti

Reprezentantii Clever Taxi au transmis ca nu inteleg cui serveste aceasta decizie luata de Primaria Capitalei, in conditiile in care peste 99% dintre soferii care folosesc aplicatia Clever Taxi o gasesc foarte utila.

Vezi mai jos punctul de vedere al Clever Taxi:

"Suntem profund dezamagiti de propunerea si modalitatea in care a fost luata aceasta decizie cu privire la transportul in regim taxi. Nu putem fi de acord cu acest regres tehnologic impus. Se propune involutia acestei piete cu cel putin 20 de ani. Pare ca se doreste intoarcerea la chemarea unui taxi prin frecventa radio.

Nu este clar cui serveste aceasta decizie. Am realizat recent o cercetare cu privire la gradul de satisfactie al pasagerilor si soferilor care folosesc aplicatia Clever Taxi. 99.2% din soferi gasesc aceasta aplicatie foarte utila. Considera ca a imbunatatit masiv industria si, pana la urma, ziua de lucru.

De asemenea, majoritatea pasagerilor considera ca am adus o imbunatatire industriei, oferind un serviciu sigur si eficient. Clever Taxi este considerata de utilizatorii sai cea mai sigura modalitate de calatorie comparativ cu sunatul la dispecerat, cu luarea unui taxi direct din strada sau cu alte aplicatii de taxi. Tot in cadrul acestei cercetari, Clever Taxi s-a dovedit a fi cea mai eficienta metoda de gasire rapida a unei masini.

Citeste si:

Haosul si lipsa unei modalitati moderne de a gasi o masina au condus la dezvoltarea Clever Taxi, aplicatie ce a adus o imbunatatire reala in trafic. Ne propunem si reusim sa fluidizam traficul. Am ajuns la 600m distanta medie de sosire a unui sofer si la un interval de 3:17 minute, timpul mediu pentru sosirea unei masini. Toate acestea sunt posibile exclusiv printr-o platforma-agregator. Interzicerea lor va anula aceste beneficii.

Pe langa regresul propus de primarie, masurile par anti-concurentiale prin interzicerea de-facto oricarei platforme de tip agregator. Acestea sunt responsabile, in principiu, pentru optimizari majore de trafic pentru ca pun in legatura pasagerii cu cei mai apropiati soferi, un serviciu complet diferit si complementar dispeceratului.

Clever Taxi este disponibila in Bucuresti si in alte 20 de orase din tara din anul 2012. Am procesat peste 80 de milioane de curse si deservim peste 500.000 de pasageri din Bucuresti. Toti acesti oameni vor fi afectati direct de propunerea primariei, pe langa cele cateva mii de soferi care utilizeaza aplicatia in Bucuresti si Ilfov.

Clever Taxi este singura si prima aplicatie de e-hailing ce a introdus plata curselor cu cardul, fara sa oblige soferul sa aiba un POS in masina sau sa-l forteze sa incheie un contract cu o institutie financiara. Avem aceasta optiune de 4 ani.

Clever Taxi este unul dintre modelele de business de succes din Romania si a fost achizitionata prin cea mai mare tranzactie pentru o aplicatie mobila de catre grupul Mercedes, in aceasta vara. Se bucura de popularitate in toate orasele in care este prezenta in Romania si procesam zilnic milioane de curse.

Vom lua toate masurile pentru a ne asigura de buna functionare in continuare a aplicatiei, in interesul pasagerilor si al soferilor deopotriva. Apreciem suportul utilizatorilor si al soferilor si ii incurajam sa isi exprime opinia si catre PMB, deoarece asa functioneaza democratia".

Mii de taximetristi protesteaza in fata Guvernului

Mii de taximetristi si transportatori protesteaza in Piata Victoriei pentru modificarea Legii 38/2003 in vederea eradicarii activitatii neautorizate si nelicentiate din domeniul transporturilor rutiere de persoane - de taxi, rent a car si prin curse regulate sau ocazionale.

'Am aflat, din surse sigure, ca maine (miercuri - n.r.) nu se va discuta ordonanta pentru modificarea legislativa, astfel incat sa fie eliminata pirateria si sa se stopeze activitatea firmelor care fac transport neautorizat. Domnul ministru Felix Stroe si-a luat angajamentul ferm ca la sedinta de Guvern din data de 20 decembrie sa fie promovata Ordonanta de Urgenta care sa elimine sintagma 'in mod repetat' din Legea 38/2003, pentru ca organele abilitate ale statului sa poata aplica legea in mod unitar si pentru a eradica activitatea neautorizata si nelicentiata din domeniul transporturilor rutiere de persoane - de taxi, rent a car si prin curse regulate sau ocazionale. Asteptam de mai multi ani aceasta OUG care sa opreasca pirateria si activitatea tuturor firmelor care fac transporturi neautorizate, ascunzandu-se in spatele unor platforme digitale", spun reprezentantii COTAR.

Acestia subliniaza ca aceasta ordonanta trebuie sa elimine in primul rand sintagma 'in mod repetat' din Legea 38/2003, introdusa in anul 2015, astfel incat sa faca posibila activitatea organelor de control care ar vrea sa aplice legile.

"Prin introducerea acestei sintagme, organele de control sunt obligate sa demonstreze mai intai caracterul repetat al contraventiei, inainte de a lua masurile legale impotriva celor care fac transport de persoane neautorizat si nelicentiat. Protestul nostru a fost anuntat in contextul in care transporturile rutiere, care aduc anual 4,7% din PIB, au fost supuse concurentei neloiale cu sprijinul autoritatilor statului care au tolerat pirateria si entitati care au functionat fara sa respecte legile. In Romania sunt 110.000 de transportatori, insemnand cei care fac transport in regim de taxi si inchiriere, precum si cei care au investit in transporturile de persoane care au curse regulate, ocazionale. Toti acesti transportatori sunt piratati zi de zi de cei care fac concurenta neloiala si frauda fiscala, venituri ilicite', a explicat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

Sursa foto: Dreamstime.com