Desi este un crossover si are si numele X, Opel Crossland X nu dispune de tractiune integrala, dar are in schimb mai multe dotari decat ti-ai imagina in acest segment.

Dupa ce am condus un Crossland X cu echiparea Innovation mi-am dat seama ca ar fi timpul sa imi schimb telefonul, pentru ca si in aceasta masina am gasit sistemul de incarcare inductiva a telefoanelor mobile. Este o dotare optionala pe acest model si costa 125 de euro.

Opel Crossland X ne arata ca este in pas cu tehnologia si prin prezenta farurilor Full-LED (mai puternice cu 30% decat cele halogen), si a asistentului pentru faza lunga (pentru activare apasati butonul pe care scrie A, este pe semnalizator).

Pentru 520 de euro puteti sa va usurati viata in momentul parcarii, pentru ca Opel Crossland X va cauta un loc de parcare si va prelua el volanul, chiar daca veti parca langa trotuar sau veti face o parcare perpendiculara. Nu doar la parcat se pricepe, Crossland X va ajuta si sa iesiti din parcare. Am facut cateva incercari, parcheaza foarte bine. Butonul pentru aceasta procedura il gasiti sub display, este desenata o masina pe el.

Cum Opel Crossland X este o masina plina de tehnologie adresata tinerilor si familiilor cu copii nu putea lipsi din lista de dotari plafonul panoramic cu stor electric. Nu este tocmai ieftin, aceasta dotare optionala costa 800 de euro.

Imi place sa conduc masini care iti arata viteza legala pe un segment de drum, iar daca acest lucru ti-l mai afiseaza si in fata ta, pe un head-up display, atunci condusul este si mai placut. Pretul acestui element optional este de 300 de euro. Pe head-up display, Opel mai afiseaza pe langa viteza pe segmentul de drum si viteza cu care circuli sau indicatiile de ghidare ale sistemului de navigatie.

Sistemul de navigatie (550 euro) nu m-a incantat. In primul rand a fost setat de cel care a condus masina inaintea mea, iar eu nu am reusit sa anulez ghidarea. Deci nu este intuitiv din acest punct de vedere. Ar fi trebuit sa iau manualul pentru a-l opri. Nici grafica lui nu arata prea bine, poate de aceea nu mi-a placut.

Parbrizul incalzit, deschiderea si pornirea fara cheie sunt alte doua dotari optionale pentru Crossland X. Costa 200 de euro si respectiv 250 de euro. Pe acest model, cruise control-ul este in standard pe echiparea Innovation, insa nu este adaptiv. Soferul trebuie sa franeze daca se apropie de alte masini.

Alte dotari interesante pe Crossland X sunt volanul incalzit, scaunele fata incalzite, asistentul de avertizare a depasirii benzii de rulare, asistentul de plecare din panta si camera spate cu senzori de parcare.

Opel Crossland X 1.2 Benzina Turbo 110 CP

Motorizarea modelului de test a fost propulsorul de 1,2 litri benzina 110 CP cu transmisia automata in 6 trepte. Este singura motorizare disponibila cu transmisie automata.

Pentru Crossland X mai sunt disponibile motorizarile de 1,2 litri benzina 81 CP si 130 CP, dar acestea pot fi comandate numai cu transmisii manuale. Oferta de diesel cuprinde un propulsor de 1,6 litri 99 CP si 120 CP. Din pacate pentru diesel nu este disponibila si transmisia automata.

Revenind la propulsorul nostru de test, 1,2 litri benzina 110 CP, pe hartie arata ca accelereaza pana la 100 km/h in 11,8 secunde, adica pare lent. Performantele sunt comparabile cu cele ale dieselului de 1,6 litri 99 CP.

Nu am avut deloc perceptia ca masina ar fi lenta, poate pentru ca pana in 60 km/h accelereaza bine, iar spre 100 de km/h mai incet. Ca sunet, motorul in 3 cilindri este linistit daca accelerezi progresiv, nu este perceptibil, insa la accelerari puternice te amuza cu sunetul racing.

In oras, motorul pe benzina de 110 CP cu transmisie automata consuma intre 8 si 11 litri la suta, depinde de ora din zi.

In afara orasului consumul este de 4,7 litri la suta la o viteza de 60 km/h. Transmisia automata este in treapta a patra, la 2000 de ture. Daca treceti pe modul manual si urcati cu o treapta consumul ar trebui sa scada.

La o viteza de 100 km/h, propulsorul de 110 CP consuma 5,7 litri la suta, fiind in treapta a sasea, la 2.000 de ture. Consumul urca la 8,7 litri la suta daca va grabiti si conduceti pe autostrada cu 130 km/h (turometrul va urca la 2.600 ture).

Desi nu ma asteptam, prin oras nu iti dai seama cu ce viteza rulezi decat daca te uiti pe vitezometru, pentru ca modelul Crossland X are unul dintre cele mai placute interioare. Probabil, ingrijorati ca sunetul motorului in trei cilindri ar putea sa fie auzit la interior, inginerii au acordat o atentie deosebita izolarii parbrizului, de aici senzatia ca la 60 km/h ai, sa zicem, 30 km.

In functie de viteza, servodirectia este variabila, deci perceptia va fi de un volan care merge mai greu la viteza mare. Gandit sa semene cu un SUV, avand o pozitie inalta de condus, Crossland X ofera o vizibilitate buna in trafic, iar pentru unghiurile moarte oglinzile laterale au senzori care te avertizeaza.

Avand in vedere marimea crossoverului si garda inalta la sol nu va asteptati sa abordati virajele cu viteza.

Preturi Opel Crossland X

Modelul de test (1,2 litri bezina 110 CP, transmisie automata), in echiparea Innovation, are un pret de 17.300 euro cu TVA, iar cu cateva dotari optionale ajunge la 20.800 euro cu TVA.

Cel mai mic pret pentru Opel Crossland X este in echiparea Enjoy si motorul pe benzina de 1,2 litri 81 CP, care costa 13.150 euro cu TVA. Daca doriti un propulsor diesel, pretul porneste de la 15.850 euro pentru 1,6 litri 99 CP.

Mai multe informatii despre Opel Crossland X sunt disponibile aici.

Opel Crossland X 1.2 Turbo 110CP Innovation AT:

Capacitate cilindrica (cmc): 1.199
Putere (CP/rpm) 110/5500
Cuplu Maxim (Nm/rpm) 205/1.500
Viteza maxima (km/h): 187
Acceleratie 0-100 km/h (s): 11,8
Carburant: benzina
Consum mixt (l/100 km): 5,4
Emisii CO2 g/km: 123 g/km
Capacitate rezervor: 45 litri
Portbagaj: 410 litri
Masa proprie: 1.319 kg
Lungime mm 4212
Latime mm 1976
Inaltime mm 1605

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri