Narcis Neaga a fost numit, joi, membru in Consiliul de Administratie al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de catre conducerea Ministerului Transporturilor. Neaga a fost director general CNAIR in perioada 2012-2015 si este, in prezent, cercetat de procurorii DNA pentru abuz in serviciu in legatura cu un contract privind autostrada Sibiu – Orastie. Asociatia Pro Infrastructura sustine ca perioada in care Neaga a condus compania de drumuri “a cea mai nociva pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania din ultimii ani”.

Asociatia Pro Infrastructura sustine ca in timpul conducerii lui Narcis Neaga a avut loc deschiderea circulatiei pe lotul 3 al Autostrazii A1 Orastie-Sibiu, care s-a facut prin musamalizarea sutelor de defecte tehnice, fapt ce a dus la vestita demolare pe 200 de metri (la "groapa") si inchiderea circulatiei pentru un an de zile, timp in care au murit mai bine de 10 persoane pe drumul national paralel (DN1).

Cat timp a fost Neaga director la CNAIR a fost lansata licitatia pentru loturile 2, 3 si 4 ale Autostrazii A1 Lugoj-Deva, care s-a facut fara a avea acordul de mediu revizuit, fapt care a creat problema tunelurilor de pe lotul 2 (blocaj inca nerezolvat). In plus, s-au lansat aproximativ 20 de licitatii pentru pregatirea unor proiecte de autostrazi si drumuri expres, anulate in marea lor majoritate, potrivit asociatiei.

Licitatia pentru revizuirea studiului de fezabilitate a proiectul A1 Sibiu-Pitesti s-a lansat la un pret derizoriu, ignorand avertismentele Comisiei Europene, fapt ce a dus la rezilierea contractului in anul 2017, mai scrie Pro Infrastructura.

“Ideile "geniale" ale domnului Neaga de a construi in concesiune (sau parteneriat public privat - PPP) Autostrada A0 Sud si Autostrada A12 Craiova-Pitesti au tergiversat implementarea acestor investitii si s-a pierdut timp pretios fara sa se avanseze deloc”, mai scrie asociatia.

Citeste si:
Directorul Companiei de Drumuri si-a dat demisia
Directorul general al...

Tot in timpul perioadei in care Neaga a fost director al CNAIR s-a ratat, pentru a treia oara, realizarea Autostrazii A3 Comarnic-Brasov prin PPP, autoritatile fiind nevoite sa rezilieze contractul semnat cu asocierea castigatoare.

Rezilierea defectuoasa a contractului cu Bechtel, in anul 2013, a dus la aparitia proiectului separat pentru podul Gilau, un ciot de nici 800 de metri care a transformat lotul Gilau-Nadaselu in autostrada-muzeu si care va fi gata abia in toamna acestui an, completeaza sursa citata.

Narcis Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR in decembrie 2015, dupa inspectia Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate in constructia autostrazii Sibiu-Orastie, noteaza Digi24.

Neaga este cercetat de procurorii DNA pentru abuz in serviciu in legatura cu un contract privind autostrada Sibiu - Orastie, iar in decembrie 2015 el a fost plasat sub control judiciar in acest dosar.

Citeste si:
[FOTO] Când ar putea fi gata Pasajul Mogoșoaia
FOTO Când ar putea fi gata...

Procurorii DNA spun ca, in 15 mai 2014, Neaga, in calitate de director general al CNAIR, a suspendat abuziv un contract de servicii privind supervizarea lucrarilor la autostrada Orastie-Sibiu si a platilor aferente acestuia, cu incalcarea dispozitiilor contractuale, a conditiilor Federatiei Internationale a Inginerilor Consultanti si a dispozitiilor legale.

Sursa foto: Simion Mechno / Agerpres Foto

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
 Anca este web editor la wall-street.ro.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri