Germania a depasit Norvegia devenind cea mai mare piata de autovehicule electrice din Europa, semn ca utilizatorii sunt interesati de aceasta tehnologie, asa cum modelele Volkswagen si Daimler sunt pregatite sa depaseasca vanzarile Tesla.

Vanzarile de vehicule electrificate (100% electrice si hibride plug-in) au crescut cu 70% in Germania, ajungand la 17.574 autoturisme in primul trimestru, potrivit datelor furnizate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Automotive News Europe.

In Europa, vanzarile de vehicule electrificate au crescut cu 41%, cele de automobile complet electrice au crescut cu 35%, iar de hibrizii plug-in au crescut cu 47%, in timp ce cererea pentru modelele pe motorina a scazut cu 17%.

Norvegia a stimulat vanzarile de masini electrice cu subventii generoase si a devenit a treia piata pentru Tesla, dupa SUA si China.

Odata rare in Germania, modelele Tesla au devenit din ce in ce mai frecvente pe strazile oraselor mari, precum Munchen, alaturi de alte modele complet electrice precum BMW i3 si Nissan Leaf. Cu toate acestea, Tesla a ocupat locul 31 in Germania anul trecut, mult in urma marcilor Volkswagen, Mercedes, BMW si Audi, brandurile dominante ale tarii.

Retail jobs

In timp ce germanii au un avantaj in Europa, urmatoarea lor provocare in ceea ce priveste extinderea pietei vehiculelor electrificate va fi sa demonstreze consumatorilor din SUA si China ca produsele lor sunt superioare.

VW, Daimler si BMW au anuntat ca vor reinnoi liniile de asamblare ca raspuns la reglementarile europene mai stricte privind motoarele cu ardere interna si impactul emis de scandalul emisiilor din 2015.

Deoarece consumatorii au renuntat sa mai cumpere masini pe motorina - in special in Germania - producatorii de automobile se asteapta la o trecere a acestora spre modele electrificate. Sursa foto: By Smile Fight / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri