In luna februarie a acestui an, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a decis ca interzicerea accesului autovehiculelor diesel in centrul oraselor este legala, in anumite conditii. Desi decizia Tribunalului din Leipzig viza in mod direct doar doua orase (Dusseldorf si Stuttgart), care puteau pune in practica astfel de interdictii, hotararea curtii deschidea calea pentru ca si alte orase din Germania sa introduca restrictii pentru utilizarea automobilelor diesel.

In motivatia de 30 de pagini publicata vineri, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a precizat ca nu ar trebui sa existe perioade de gratie pentru introducerea interdictiilor de circulatie. "Astfel de restrictii nu merg dincolo de alte interdictii care sunt justificate de legislatia rutiera si pe care automobilistii trebuie sa le accepte", apreciaza Tribunalul, administrativ federal, conform Agerpres.ro.

Introducerea cu efect imediat a unor interdictii de circulatie cu privire la drumurile sau sectiuni de drum importante ar fi legitima si ar putea afecta toate modelele, exceptand cele care indeplinesc standardele de emisii Euro-6, se arata in motivatia tribunalului. Pentru zonele metropolitane mai mari, care cuprind mai multe drumuri si strazi, tribunalul a recomandat o implementare treptata a interdictiilor, incepand cu automobilele diesel mai vechi care indeplinesc standardele de emisii Euro-4.

Aceasta decizie este ultima actiune de reglementare care vine ca urmare a scandalului dieselgate care a izbucnit in 2015 cand Volkswagen a recunoscut ca a manipulat emisiile poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel.

Miercuri, autoritatile din Hamburg, al doilea cel mai populat oras din Germania, au anuntat ca au inceput sa amplaseze marcaje rutiere prin care sa puna in aplicare interdictia de circulatie a automobilelor diesel mai vechi iar autoritatile locale se asteapta ca restrictiile sa intre in vigoare de la finele acestei luni.

Constructii europeni au investit sume importante in motoarele diesel. Decizia Germaniei de a permite oraselor sa interzica circulatia automobilelor diesel mai vechi ar putea avea implicatii ample pentru viitorul industriei auto.

Sursa foto: Fotoeventis / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri