Bucurestenii vor avea un nou bulevard in Sectorul 5, care va fi construit pe terenul unei foste linii de cale ferata. Terenul apartine statului si este aflat in administrarea Ministerului Transporturilor si concesionat Companiei Nationale de Cai Ferate „C.F.R.”, se arata intr-un proiect de act normativ.

"Au fost initiate demersuri pentru a transfera terenul cu sina de cale ferata si adiacent acesteia, plasat intre Gara Progresu si Gara Bucuresti Vest, din domeniul privat si public al statului, aflat in administrarea CFR Infrastructura, in domeniul public al Municipiului Bucuresti si in administrarea Sectorului 5, pentru a implementa proiectele de utilitate publica care sunt definite in strategia de dezvoltare durabila a Sectorului 5", se arata in proiect.

Noua artera carosabila de categoria I pe directia N-S va fi construita sub forma de bulevard.

"Avand in vedere ca in prezent linia CF aflata pe teritoriul administrativ al Sectorului 5 este o linie nefunctionala, pe care nu mai exista activitate feroviara, aceasta a devenit – pe mai multe segmente – un loc insalubru, degradat, in care se depoziteaza deseuri menajere si care prezinta toate riscurile de a deveni focar de infectie pentru locuitorii din zona. Acest fapt este reclamat foarte insistent de catre cetateni, iar Primaria Sectorului 5 nu are posibilitatea de a interveni pentru salubrizarea zonei si pentru reinsertia acesteia in peisajul urban", se mai arata in comunicat.

Motivele pentru care se doreste inlocuirea caii ferate cu un nou bulevard:

  • Pe linia CF Bucuresti Progresu – Bucuresti Cotroceni nu mai circula material rulant, ca urmare a desfiintarii unor agenti economici care o foloseau, precum si a modernizarii urbanistice in zona prin marirea arterei de circulatie, linia nu mai poate fi utilizata pentru scopul initial.
  • Portiunea de linie Pasaj Rahova – Bucuresti Progresu nu mai este functionala pentru desfasurarea activitatii feroviare, fiind inchisa atat din cauze tehnice (stare necorespunzatoare a cadrului sina – traversa, prinderi etc.), a sustragerilor de catre persoane neidentificate, precum si a lucrarilor de modernizare executate in zona Bd. Timisoara.
  • Intre pasaj CF 13 Septembrie si calcai sch. Nr. 8, linia a fost dezafectata si ridicata de societate, iar portiunile din zona Pasaj la nivel cu CF Rahova de o parte si de alta a acestuia, si in zona sediului Politiei de Frontiera sunt betonate si asfaltate.

Primaria Sectorului 5 si-a propus:

Paradoxul agriculturii:...
Citeste si: Paradox: Agricultura e importanta, dar romanii nu vor sa lucreze
  • conturarea unei noi artere majore care sa preia o parte a fluxului capitalei dinspre centru spre zona de sud (Giurgiu, Magurele), venind ca alternativa la Soseaua Giurgiului si la Prelungirea Ferentari;
  • racordarea unor zone ale cartierului Ferentari (Iacob Andrei | Zabrauti) la o artera carosabila principala, ceea ce deschide oportunitati de dezvoltare (economica si sociala);
  • imbunatatirea relatiei pe directia N-S, in special cu centrul Bucurestiului, exploatand caracterul radial al capitalei (in continuarea interventiilor la nivel zonal unde propunerile pentru Iacob Andrei si Livezilor se concentreaza pe exploatarea caracterului concentric);
  • cresterea mobilitatii cu un grad mai mare de afectare a populatiei prin propunerea unei artere de gabarit important;
  • redesenarea identitatii teritoriului datorita implicatiilor care afecteaza mediul construit.

Pentru valorificarea spatiilor verzi, Sectorul 5 al Municipiului Bucuresti doreste implementarea unor solutii de conectare a acestora pe cat posibil prin rute pietonale si velo.

Lipsa unei retele stradale urbane eficiente blocheaza, totodata, o serie de investitii majore in cartierele Rahova si Ferentari.

Sursa foto: By Wutthichai Phosri / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Cod galben de ploi insemnate pentru 16 judete, pana duminica dimineata