Guvernul incearca sa resusciteze un program guvernamental care s-a nascut mort - “Prima masina”. In momentul lansarii, in 2014, programul era destinat doar celor care voiau sa isi cumpere o masina noua, care functioneaza pe combustibil clasic. Acum, noutatea este ca se includ in program si autoturismele electrice si hibrid. La cat se ridica finantarea pentru fiecare categorie?

Proiectul de act normativ care aduce modificarile mentionate se afla pe ordinea de zi a sedintei de marti a Guvernului si modifica a OUG 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi.

La cat ajunge finantarea pentru o masina electrica?

"Pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic (cu motor cu ardere interna), pretul de achizitie nu poate depasi suma de 50.000 lei, la care se adauga TVA, dupa caz. Pentru autoturismele cu sistem de propulsie hibrid pretul de achizitie nu poate depasi suma de 100.000 lei, la care se adauga TVA, iar pentru autoturismele electric hibrid si pur electric pretul de achizitie nu poate depasi suma de 150.000 lei, la care se adauga TVA, dupa caz", se arata in proiectul citat de Agerpres.ro.

Conform aceleiasi surse, de program pot beneficia persoanele fizice care achizitioneaza un autoturism nou, nu inregistreaza obligatii de plata restante la bugetul general consolidat, nu inregistreaza restante la plata altor credite bancare si au varsta de minim 18 ani.

Avansul creste in functie de tipul masinii

"Beneficiarii Programului trebuie sa dispuna de un avans de minimum 5% din pretul de achizitie a autoturismului nou pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din pretul de achizitie a autoturismului nou pentru autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid si pur electric, in functie de tipul de autoturism nou care se achizitioneaza in cadrul Programului. Garantia statului va fi de maximum 50% din finantarea acordata", se mentioneaza in proiectul de ordonanta de urgenta.

Pentru diferenta de bai, beneficiarul ia credit de la banca, cu garantia statului, si in conditii de dobanda reglementatat. In varianta initiala a programului, dobanda era limitata la 3% peste ROBOR la 6 luni. In plus, beneficiarul mai suporta un comision de 1% si comisionul de garantie catre FNGCIMM.

Programul a fost foarte putin accesat de beneficiari astfel ca, in ultimii ani, nici nu a mai avut buget alocat.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
La noul Prima Casa vor fi subventii la dobanda daca ai mai multi copii