Ministerul Transporturilor a publicat in dezbatere proiectul prin care modifica indicatorii autostrazii Sibiu-Pitesti, obiectiv de investitii care isi mareste traseul cu cinci kilometri si va fi impartit in cinci sectiuni.

Principalii indicatori tehnico - economici ai autostrazii Sibiu - Pitesti au fost aprobati prin Hotararea Guvernului din 2008. In cadrul studiului de fezabilitate 2008, traseul autostrazii era estimat la 116,64 km, impartit in 3 sectoare:

  • Sector I Sibiu (Vestem) - Boita - Racovita (Cornetu) in lungime de 40,2 km;
  • Sector II Racovita (Cornetu) - Tigveni in lungime de 38,3 km;
  • Sector III Tigveni - Curtea de Arges - Pitesti in lungime de 38,14 km;

In urma revizuirii proiectului, traseul autostrazii are o lungime totala de 122,11 km, proiectul acesta fiind impartit in 5 sectiuni:

  • Sectiunea 1 Sibiu – Boita, in lungime de 14,15 km;
  • Sectiunea 2 Boita – Cornetu, cu o lungime de 30,35 km;
  • Sectiunea 3 Cornetu – Tigveni, in lungime de 37,4 km;
  • Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges, cu o lungime de 9,86 km;
  • Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti, cu o lungime de 30,35 km.

Principalele revizuiri

Proiectul de Hotarare de Guvern privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitiii „Autostrada Sibiu-Pitesti” aduce cateva revizuiri.

Traseul sectiunea 1 Sibiu – Boita prezinta diferente fata de cel din 2008, intrucat punctul de inceput al autostrazii era altul. Astfel, traseul initial al autostrazii Sibiu - Pitesti incepea de la conexiunea cu viitorul Drum Expres Fagaras - Sibiu in zona localitatii Vestem, iar traseul actual are ca punct de inceput intersectia cu Varianta de ocolire a municipiului Sibiu la profil de autostrada. De asemenea, traseul pe acesta sectiune prezinta unele adaptari, pentru evitarea zonelor construite si a zonelor protejate, in special in zona Padurea Mohu si a localitatii Boita.

Traseul autostrazii pe sectiunea 2 Boita – Cornetu este identic cu cel al studiului de fezabilitate din 2008, cu exceptia primilor 3,5 kilometrii, unde se realizeaza conexiunea intre traseul modificat pe sectiunea 1 si traseul initial.

Traseul autostrazii pe sectiunea 3 Cornetu – Tigveni este identic cu cel al studiului de fezabilitate realizat in anul 2008, cu exceptia a 1,8 kilometri, unde a fost necesara o modificare minora a traseului (deplasare maxima 42 m) pentru a se evita demolarea unui centru social-filantropic, centru construit ulterior realizarii proiectului. Pe aceasta sectiune o modificare o constituie renuntarea la lucrarile de amenajare a cursurilor de apa Baiasu si Topolog, fapt ce a condus la reproiectarea lucrarilor pe aproximativ 15 km, acestea constand in reproiectarea liniei rosii, a structurilor precum si a lucrarilor de consolidare si hidrotehnice.

Traseul autostrazii pe sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges este identic cu cel din 2008 pe aproximativ 65% din lungime (6,3 km). Restul traseului realizeaza conexiunea dintre traseul stabilit in cadrul studiului de fezabilitate din 2008 si cel al sectiunii 5.

Traseul autostrazii dintre Curtea de Arges si Pitesti se mentine relativ apropiat de cel stabilit in anul 2008 cu corectii locale, pentru a evita la maxim siturile protejate si zonele construite. Cele mai mari corectii sunt realizate in zona municipiului Curtea de Arges, unde traseul nou ales evita traversarea zonelor construite si in zona Baiculesti unde se evita afectarea albiei vechi a raului Arges.

Noduri rutiere

Sectiunea 1 Sibiu – Boita include nodul rutier Sibiu. La km 0+000 al autostrazii, s-a reconfigurat nodul rutier Sibiu existent (la centura municipiului Sibiu) pentru asigurarea relatiilor de trafic fara conflicte cu orasul Sibiu si localitatea Cisnadie cu acces direct in/din DN1 si DJ106D. Prin acest nod se va descarca/incarca cea mai mare parte din traficul de pe relatia Ramnicu Valcea/Pitesti – Sibiu/Deva, astfel pentru acest nod a fost proiectata o descarcare temporara la DN7.

Pe sectiunea 2 Boita – Cornetu nu sunt noduri.

Sectiunea 3 Cornetu – Tigveni include nodurile rutiere Cornetu si Valeni. In dreptul comunei Racovita, unde traseul autostrazii paraseste valea Oltului si intra pe valea raului Baiasu, se va amenaja nodul rutier Cornetu care va asigura legatura cu DN 7 prin intermediul DJ 703M, care va prelua traficul directionat spre municipiul Ramnicu Valcea pe relatia Sibiu – Ramnicu Valcea/Pitesti. In dreptul comunei Valeni, unde traseul autostrazii se desfasoara pe valea raului Topolog, se va amenaja nodul rutier Valeni care va prelua traficul local prin intermediul drumului judetean DJ 703H si va asigura accesul catre Centrul de Intretinere si Coordonare (CIC) Valeni.

La inceputul sectiunii 4, in dreptul comunei Tigveni, unde traseul autostrazii se desfasoara pe valea raului Topolog, se va amenaja nodul rutier Ticveni care va asigura legatura cu DN 7C prin intermediul DJ 678A si va prelua traficul localitatilor de pe valea Topologului precum si traficul de pe DN 7C intre municipiile Ramnicu Valcea si Curtea de Arges.

Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti are trei noduri rutiere: Curtea de Arges, Baiculesti si Bascov. Nodul rutier Curtea de Arges este situat in zona km 93+100 al autostrazii cu acces direct in DN 73C printr-un drum de legatura in lungime de 2,60 km. Nodul rutier Baiculesti se situeaza in zona km 107+100 al autostrazii cu acces direct in DN7C printr-un sens giratoriu cu calea inelara de 7,0 m. La intersectia cu DN 7 este prevazut nodul rutier de la Bascov, care va asigura legaturile dintre autostrada si DN7, fara conflicte.

In total sunt 140 structuri. Pe sectiunea 1 Sibiu-Boita sunt 9 structuri - poduri /pasaje/viaducte. Pe sectiunea 2 Boita-Corntu sunt 48 structuri, pe sectiunea 3 Cornetu-Tigveni sunt 52 structuri, pe sectiunea 4 sunt 12 structuri, iar pe sectiunea 5 Curtea de Arges-Pitesti sunt 19 structuri.

Sursa foto: CNAIR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri