4 Iunie 2019

12 modele Dacia, Renault, Nissan sunt echipate cu un motor defect: propusorul 1.2 TCe H5FT



Motorul pe benzina de 1,2 litri TCe 115 CP, pe care il gasim pe 12 dintre cele mai bine vandute modele ale Renault, Dacia si Nissan (1.2 DIG-T), are defectiuni in serie, spun francezii de la Le Monde.

Modele fabricate de Renault (Clio, Captur, Megane, Scenic, Kadjar, Kangoo), Dacia (Duster, Lodgy, Dokker), Nissan (Qashqai, Juke, Pulsar), chiar si cateva exemplare utilitare Citan asamblate de Mercedes, au acest motor defect H5FT.

Propulsorul H5FT de 1,2 litri benzina 115 CP EURO5 a fost lansat ca un inlocuitor pentru motorul de 1,6 litri 110 CP (K4M) si a fost fabricat de catre Renault in Valladolid (Spania) intre 2012 si 2016.

Acest motor TCe (Turbo Control efficiency) este un propulsor pe benzina cu injectie directa supraalimentat cu turbocompresor si a facut parte din strategia de downsizing, adica reducerea capacitatii cilindrice si in acelasi timp imbunatatirea performantelor. Fata de motorul de 1,6 litri pe care il inlocuia, cel de 1,2 litri 115 CP oferea un consum de combustibil mai mic cu 25% si reducea costurilor cu intretinerea datorita distributiei pe lant.

Tehnologiile cu care venea acest propulsor H5FT au fost o pompa de ulei cu debit variabil, presiunea uleiului fiind monitorizata si controlata de catre calculatorul de injectie, un lant de distributie cu frecare redusa, in timp ce un mecanism hidraulic intindea optim lantul.

Problema cu care se confrunta soferii modelelor cu propulsorul 1.2 TCe 115 CP este un consum ridicat de ulei, care face ca valva de evacuare din interiorul cilindrului sa cedeze, iar motorul sa crape. Multe motorizari au cedat pe masura ce s-au apropiat de 60.000 km.

Consumul ridicat de ulei este produs de o setare gresita a sistemului de injectie. Francezii spun ca masinile care ruleaza urban au cele mai mari sanse sa se strice.

Mai multi reparatori autorizati, mecanici independenti sau fosti mecanici Renault au confirmat acest defect al motorului TCe.

In Franta au fost inmatriculate peste 340.000 de autovehicule echipate cu propulsorul de 1.2 TCe intre anii 2012 si 2018, insa numarul masinilor afectate este mult mai mare si se apropie de 600.000 de unitati.



Citeste si